Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
3 sept. 2010

Cum ar putea deveni România un centru logistic european

scris de www.imobiliare.ro in categoria Ştiri imobiliare

În prezent, potențialul comercial al țării este departe de a fi valorificat la maximum.

Investițiile masive în infrastructură ar trebui să reprezinte o prioritate pentru stat, chiar în actualul context economic. “Lipsa finanțării este problema crucială pentru toate tipurile de infrastructură de transport, atât la nivel local, național, cât și internațional. În cazul României, acolo unde nevoia dezvoltării proiectelor de infrastructură de transport este foarte mare, statul român trebuie să pregătească o strategie de investiții pe termen lung”, spune Daniel Anghel, Partener, Impozite și Taxe Indirecte, PricewaterhouseCoopers România (PwC România), citat de Mediafax.

Acesta a adăugat că, în ciuda constrângerilor bugetare actuale, țara noastră ar trebui să aloce sume importante dezvoltării infrastructurii, pentru a putea valorifica astfel la maximum potențialul natural pe care îl are de a deveni un centru logistic în regiunea Europei Centrale și de Est. Acest potențial este generat de doi factori principali: proximitatea piețelor dezvoltate din Europa Centrală și deschiderea la Marea Neagră prin portul Constanța, o importantă poartă de acces a Europei dinspre Asia.

Încurajarea importurilor, o măsură necesară
În afara investițiilor în infrastructură, Daniel Anghel încurajează și aplicarea unor alte măsuri menite să încurajeze volumul de tranzacții desfășurate în portul Constanța. Printre acestea s-ar număra și amânarea plății TVA la import, ce ar determina eliminarea costului prefinanțării TVA pentru companii. “În plus, o astfel de măsură ar atrage investiții majore în România și ar contribui decisiv la dezvoltarea infrastructurii și la crearea de noi locuri de muncă”, a adăugat Anghel.

Infrastructura, o problemă în următorii 20 de ani
Potrivit unui sondaj realizat de PwC în 29 de țări, deficiențele infrastructurii de transport la nivel internațional vor reprezenta o problemă până în 2030. Statele industrializate vor avea în continuare cele mai performante rețele de transport. “Deși piețele emergente, precum India sau Rusia, investesc în prezent masiv în infrastructura de transport, acestea nu vor putea să-și aducă infrastructura la același nivel cu al țărilor dezvoltate până în 2030”, estimează reprezentanții PwC.

Sursa: Bloombiz

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Sute de apartamente noi, clădiri de birouri și peste 50.000 de angajați. Pipera se dezvoltă din plin. Face față infrastructura?

Aproximativ 400 de apartamente se livrează anul acesta în Pipera, doar în zona Bulevardului Dimitrie Pompeiu, iar în jur de 1.000 se vor finaliza aici în următoarele 18 luni,...

citește mai departe
Manchester United, Cluj Arena, management ratat si ingerinte obscure

Inca de la inceput politicul si-a bagat prea mult nasul intr-o oala care fierbea in bucataria urbanistilor. Presedintele CJ Cluj …

Continue reading

citește mai departe
38.7% sau fals tratat despre imobiliare

INSSE si recensamantul populatiei din 2011 a reprezentat o galceava politica toata vara. Cifre si procente au inceput sa apara …

Citeşte mai departe

citește mai departe
5i: Interactiuni, Inertii, Investitii, Imobiliare, I…..

Subiectul este atat de complex incat doar poate fi prezentat doar ca un mozaic de idei de vacanta, realizat si …

Citeşte mai departe

citește mai departe
metamorfoze si enclave … imobiliare

In sensul transformarii asa cum DEX-ul il sugereaza, metamorfozele imobiliare reflecta dinamica sau mai simplu transformarile din acest domeniu. Practic …

Citeşte mai departe

citește mai departe