Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
13 sept. 2012

„Promoţiile” la case: de la maşini şi bucătării utilate, la euforia reducerilor de preţ

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei

După patru ani de recesiune, principalul criteriu de selecţie a unei locuinţe este, pentru majoritatea românilor, valoarea sa finală de achiziţie.

Când trebuie să ieşim la cumpărături, cu toţii căutăm cele mai bune „oferte” ale momentului. Nu face excepţie în acest sens nici achiziţia unei case, iar partea bună este că astfel de promoţii pot fi găsite azi cu destulă uşurinţă. Ele nu sunt ceva nou pentru piaţa românească. Erau folosite ca instrument de marketing pentru ansamblurile rezidenţiale şi în perioada de boom, însă arătau ceva mai altfel decât acum. La vremea respectivă, dezvoltatorii erau interesaţi cu precădere de „stimulentele” spectaculoase, cum ar fi o maşină, o vacanţă sau diverse premii. Reducerile de preţ, pe de altă parte, au început să câştige tot mai mult în popularitate odată cu instaurarea hotărâtă a recesiunii.

„Cu toţii suntem setaţi pe vânarea de reduceri”
Aproape patru ani mai târziu, discounturile sunt acum cele mai des folosite, dat fiind că dau cele mai bune rezultate în impulsionarea vânzărilor. „Dezvoltatorii se aliniază la ceea ce se întâmplă în societate. Mental, cu toţii suntem setaţi pe vânarea de reduceri”, spune Vera Heiman, responsabilă cu promovarea ansamblurilor rezidenţiale pe www.imobiliare.ro. Un exemplu ce ilustrează clar această atitudine asumată de către dezvoltatori ca răspuns la cererea din partea cumpărătorilor este târgul Project Expo, ce se va desfăşura weekend-ul acesta la Palatul Copiilor, în Capitală. Acesta este promovat ca un eveniment dedicat „discounturilor imobiliare”, „regula reducerilor de preţ” fiind respectată de către toţi expozanţii, susţin organizatorii.

Încercarea de a scoate cumpărătorii din expectativă
Concentrarea mecanismelor promoţionale pe reduceri nu face decât să reflecte felul în care s-a schimbat piaţa imobiliară în ultimii ani. Confruntaţi cu o putere tot mai scăzută de cumpărare, cel mai important criteriu de selecţie pentru cei care îşi doresc o locuinţă a devenit, fără îndoială, preţul. Alte aspecte, precum localizarea, suprafaţa sau facilităţile oferite de un ansamblu au acum o importanţă secundară. „Înainte, dezvoltatorii dădeau maşini, bucătării utilate etc. Acum au înţeles că ceea ce contează este preţul final, mai ales că mulţi se îndatorează pentru a-şi lua o casă. De ce să se îndatoreze pentru un frigider?”, notează Vera Heiman. Mergând pe acelaşi principiu, un impact similar cu discounturile îl are şi oferirea unui loc de parcare sau a unei boxe gratuite, pentru că şi acestea influenţează preţul final pe care clienţii îl au de plătit.

De menţionat este că discounturile nu au rolul de a pune în mişcare o piaţă îngheţată. Ele servesc, mai degrabă, la a îndemna la acţiune nişte potenţiali clienţi aflaţi în stare de expectativă. „Consumatorul ştie exact ce vrea şi urmăreşte. Când primeşte o ofertă pe măsură, acţionează”, subliniază reprezentanta www.imobiliare.ro.

Oferte speciale mai dese, dar limitate
Vera Heiman spune că, până acum, nu a întâlnit niciun dezvoltator care să vândă, „la promoţie”, apartamente sub costul de construcţie. Lucru logic, ţinând cont de faptul că cei mai mulţi sunt constrânşi de regulile băncii finanţatoare la acest capitol. Cel mai adesea, sunt scoase la vânzare la un preţ „special” (reduceri de maximum 10%) un număr limitat de apartamente, pe o anumită perioadă de timp. O asemenea măsură este menită să aibă un impact în mintea consumatorului, pe de o parte, dar şi să dinamizeze cash-flow-ul pe termen scurt al companiei, pe de altă parte. Diferenţa faţă de perioada de boom este că, acum, dezvoltatorii se folosesc de promoţii de mai multe ori într-un an şi nu doar în anumite perioade (pe parcursul târgurilor imobiliare, spre exemplu).

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
A început construcția ansamblului rezidențial Nusco City, din Pipera. Va avea peste 600 de apartamente, plus o zonă verde pe a cincea parte din teren

Complexul urmează a fi dezvoltat în două etape, egale ca număr de unități și ca valoare a investiției, fiecare având propriul parc. Italienii de la NUSCO IMOBILIARA au anunțat...

citește mai departe
Dezvoltatorii ansamblului Parcului20, din nordul Capitalei, pregătesc a doua fază de construcție. Au în plan alte cinci proiecte, de circa 2.000 de unități – și mai caută terenuri

Compania are, pe termen mediu, un buget de investiții de 200 de milioane de euro alocat pentru dezvoltări imobiliare în București. Cordia România, companie membră a grupului maghiar Futureal,...

citește mai departe
AVANERA: peste 500 de locuințe noi pentru suceveni, în centrul administrativ al orașului (P)

Lucrările de construcție a primului bloc din cadrul ansamblului au fost demarate, iar dezvoltatorul a început încheierea antecontractelor de vânzare. Situat în centrul administrativ al oraşului Suceava, pe Strada...

citește mai departe
Lake House 2: o iniţiativă imobiliară marca Mircea Lucescu (P)

Dincolo de localizarea favorabilă (în zona Lacul Morii), ansamblul imobiliar se distinge prin designul său futurist, dar și prin facilitățile de top oferite viitorilor locatari. Toată lumea îl cunoaşte...

citește mai departe
Piața rezidențială din România, între presiunea pe preț și nevoia de calitate

În opinia acestui dezvoltator, pe piața locală există un foarte mare potențial pentru construcția de locuințe de calitate, mai ales pe fondul noilor reglementări în materie de sustenabilitate. Nu...

citește mai departe