Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
Iosif Lukacs a întrebat

un chirias recalcitrant adus de agentie ce facem

publicat pe 2 Oct 2020 in categoria Cumpărători

Va rog sa-mi spuneti ce se intampla in situatia in care potentialul chirias adus de agentie, deja in prima luna se dovedeste a fi recalcitrant, scandalagiu, nu vrea sa plateasca, si produce stricaciuni ?
Avand in vedere ca agentia incaseaza drept comision echvalentul primei chirii – si in cele din urma
aceasta este de fapt si singura chirie pe care proprietarul o incasaza de la clientul adus – va rog sa-mi spuneti care este parerea Dumneavoastra ?
Totodata cum pot scapa de un asemenea client problema, daca am semnat (in fata agentului) un contract depus ulterior si validat si la finante ?
Exista in asemenea situatii o raspundere a agentieie fata de proprietar ?
Va multumesc, cu stima
Lukacs Iosif

Oferă părerea ta:

Pentru a posta întrebări este necesar să fii autentificat.
Intră în contul tău sau crează-ți un cont nou pe imobiliare.ro

Sfaturi și păreri
1 răspuns de la experți 5 răspunsuri de la cititori
avatar
Robert a răspuns:
9 Oct 2020

Bună Ziua din nou Dl. Iosif,

Nu se va sfârși bine pentru nimeni cel mai probabil, nici pentru chiriaș, dumneavoastră sau agenție.

Idea este că agenția poate fi chemată să medieze, dar nu are nici o putere asupra chiriașului din punct de vedere contractual. Acum e foarte important și cine a redactat contractul, ce scrie în el. Aici se face diferența dintre o agenția bună și una proastră în cât de bun e contractul de închiriere. Partea cu selecția e dus-întors. Niciodată în viață nu ai garanția că un chiriaș selectat este unul bun, iar partea de recomandări merge și nu prea. La noi nu se cer recomandări, scrisori de la servici și așa mai departe, deci e mai mult o loterie.
În cea ce privește comisionul o chirie este mult prea mult, de obicei se cere 50% din prima chirie și trebuie să vină cu o garanție de minim 6 luni pentru o agenție care se respectă. Adică a doua oară nu mai plătiți comision.
Din punctul nostru de vedere acel chiriaș trebuie scos afară cât mai repede pentru a limita pagubele și credem că a doua variantă bună ar fi sistarea utilităților în caz de neplată. Dumneavoastră puteți tăia la cerere furnizarea curentului și gazului, în calitate de proprietar al imobilului. Astfel chiriașul cel mai probabil se va vedea limitat și va părăsi singur locația.
Vă dorim mult succes și multă atenție. Dacă devine recalcitrant e bine să sesizați și poliția pentru a fi la dosar și o sesizare, în cazul în care se ajunge la o evacuare.

Raporteaza

0

avatar
Iosif Lukacs a răspuns:
8 Oct 2020

Va multumesc.
Sunt inca multe alte iesiri violente, precum si neplata chiriei si a cheltuielilor de regie.
Am rugat agentul imobiliar ca sa medieze evacuarea acestui individ si am promisiuni - vom vedea..
Cu respect,
Lukacs Iosif

Raporteaza

0

Eugene Smith a răspuns:
6 Oct 2020

Cu alte cuvinte, dati-l afara si selectati-va singuri, pe baza de recomandari si o atenta analiza viitorul chirias.
Nu e usor, trebuie sa te pricepi la oameni si/sau sa ai ajutorul cuiva care "citeste" omul.

Raporteaza

0

Eugene Smith a răspuns:
6 Oct 2020

Buna ziua Iosif,

Se pare ca "omul cat traieste invata".
Agentia are interesul sa gaseasca un chirias pentru a incasa comision (egal cu chiria pe o luna). Dar iata ca au ales un chirias fara bune maniere, chiar cu un comportament agresiv (sa vina la usa neanuntat si sa urle-este agresiune verbala).
Poate ca doua SMS-uri au fost cam mult pentru el, dar un om echilibrat ar fi raspuns calm, tot cu un SMS de genul "sigur, nici o problema, nu am uitat".
Poate ca omul a avut o zi proasta, a baut sau poate e cam needucat. Nici unul din aceste motive nu poate scuza comportamentul lui. de aceea cred ca este indicata o discutie cu contractul in fata, cu chiriasul si in prezenta agentiei care l-a "selectat", pe un ton calm, in care sa-i spuneti ca tot ceea ce ati dorit sa faceti prin SMS-uri a fost sa-i reamintiti despre apropierea datei la care se face plata chiriei. Totodata ii puteti face cunoscut faptul ca nu sunteti de acord cu comportamentul pe care l-a avut si ca il rugati sa se poarte cuviincios pe viitor, in caz contrar rezervandu-va dreptul de a rezilia contractul si a-i cere sa evacueze locuinta.

Raporteaza

0

avatar
Iosif Lukacs a răspuns:
6 Oct 2020

Vă mulțumesc pentru amabilitatea de a-mi răspunde.
Ași dori totuți să vă întreb, ce înțelegeți prin :
"Ar fi bine să îi suni, să le povestești ce se întâmplă și să te ajute în a purta o discuție cu chiriașul ca mediatori. Oricum din experiența noastră astfel de cazuri nu sfârșesc bine."

ce nu se sfârșesc bine :
- discuția mea cu agenția ?
- încercarea de mediare din partea agenției ?
- relația mea cu chiriașul ? - care nu a început bine

or, cât privește cea de a treia variantă, mă întreb (vă întreb) ore la ce aș mai putea să mă mai aștep ?

Totodată, în cea ce privește probele pe care ar trebui să le strâng împotriva chiriașului, problema este că eu nu suport stresul și din acest motiv caut să îl evit.
I-am trimis 2 mesaje SMS ca să nu uite de bani și el a venit seara la 10 să bata la mine în ușă urlând la mine ca să nu-i mai trimit mesaje.
Nu am alți vecini în imobil. Stau la casă

Referitor la agentul imobiliar, am convenit cu acesta ca să-i plătesc drept recompensă prima chirie. Mă gândesc că era vorba totuși de prima chirie ditr-o serie de care eu ași fi beneficiat ulterior în baza contractului, dar nu singura chirie, după care am rămas numai belele pe cap. Or, consider că în această situație înțelegerea a eșuat - altminteri, agentul poate aduce lunar câte un chiriași pentru care numai el va încasa recompensa adica prima și singura chirie, eu rămânând cu problemele.

Vă mulțumesc din nou anticipat
Lukacs Iosif

Raporteaza

0

Oana Kis a răspuns:
5 Oct 2020
  • RBC Imobiliare SRL
  • Manager Agenție
  • Cluj-Napoca

Bună Ziua Iosif,

Contractul de închiriere este semnat cel mai probabil între tine și chiriaș, astfel agenția are mai mult o obligație morală decât una contractuală. Ar fi bine să îi suni, să le povestești ce se întâmplă și să te ajute în a purta o discuție cu chiriașul ca mediatori. Oricum din experiența noastră astfel de cazuri nu sfârșesc bine.
În cea ce privește chiriașul, din păcate legislația din România nu prea te ajută. Te sfătuim ca orice discuție pe care o vei avea cu el să fie susținută de probe scrise, dacă nu plătește chiria să îl notifici în scris și dacă face gălăgie să le spui vecinilor să cheme poliția. Să semneze un proces-verbal și atunci poți să încerci să îl scoți afară. Oricum și evacuarea lui poate fi greoaie, fără un ordin judecătoresc care durează și 2 luni sau chiar mai mult. Au fost cazuri în care proprietarii ajunși în disperare au preferat să schimbe cheia la ușă cât timp era plecat chiriașul de acasă, decât să înceapă procese lungi și anevoioase. Acum normal noi te încurajăm să urmezi calea legală și pașii necesari pentru a îl evacua pe chiriaș din apartament.

  • Rating răspuns 4.25/5
  • 4 evaluări