Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
11 feb. 2015

Recreerea – între privilegiu rezervat timpului liber și necesitate în viața (și munca!) de zi cu zi

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare, Ştirea zilei, Lifestyle

Managerii firmelor recunosc și încearcă să răspundă nevoii angajaților de a lucra într-un mediu relaxat.

Nu puțini sunt aceia care își petrec la birou o bună parte din zi – uneori chiar mai mult de opt ore. „Reîncărcarea bateriilor” pare adesea un privilegiu rezervat timpului petrecut în afara serviciului (seara, în weekend sau în concediu). După modelul altor țări însă, tot mai mulți oameni din mediul de business autohton își dau seama că, pentru a obține un randament optim în ceea ce au de făcut, angajații au nevoie să alterneze momentele de concentrare cu cele de destindere, chiar la locul de muncă.

spatii relaxare 1

Jocuri, reviste, cărți și… instrumente muzicale
Potrivit datelor Techno Office, unul dintre principalii furnizori locali de soluții complete pentru amenajarea spațiilor de birouri, peste 70% dintre companiile care apelează la astfel de servicii specializate decid să implementeze și un spațiu de relaxare. „Chiar dacă bugetele pentru amenajarea spațiilor de birouri au scăzut considerabil în urma crizei financiare, companiile sunt dispuse să aloce până la 5.000 de euro pentru implementarea unei zone de relaxare pentru angajații lor. Bugetul diferă în funcție de suprafața ce urmează a fi amenajată, de numărul de angajați, precum și de dotările spațiului respectiv”, explică Iuliana Carata, general manager Techno Office. Aceasta precizează că multe companii creează adevărate spații de joacă, apelând la mese de biliard, foosball sau ping-pong, jocuri de darts etc. Pe lista cerințelor se numără accesul la Internet și elementele de tehnologie, iar, ca piese de mobilier, preferate sunt canapelele, sistemele de lounge și fotoliile. Foarte populare în ultimii ani sunt și bibliotecile, iar companiile care vor un spațiu cu adevărat special optează chiar și pentru instrumente muzicale, precum pianul.

spatii relaxare 2

O pauză pentru trup și minte
Spațiile de relaxare reprezintă răspunsul la nevoia de intimitate apărută în urma tendinței de amenajare a birourilor în stil open space, este de părere Iuliana Carata. „Este un tip de amenajare mai atractiv pentru angajați, care servește mintea, prin relaxarea trupului. De regulă, suprafața medie pentru o zonă de relaxare este de 25-30 metri pătrați, pentru o companie cu aproximativ 50 de angajați. Cu cât compania este mai mare, cu atât crește și suprafața alocată, astfel încât am avut proiecte în care am amenajat chiar și trei spații de relaxare în cadrul aceleiași companii”, precizează aceasta. Pentru birourile deschise, zonele dedicate destinderii angajaților sunt amenajate chiar în mijlocul spațiului de lucru. În cazul companiilor care utilizează birouri închise (bănci sau firme de avocatură), acestea sunt amenajate în zone închise, special delimitate.

spatii relaxare 3

Printre companiile care mizează pe astfel de spații de relaxare se numără cele din industriile de media, publicitate, IT și FMCG. În general, este vorba de filiale ale unor multinaționale, care aderă la cultura organizațională a companiei-mamă, încurajând astfel comunicarea la birou și activitățile de recreere. Și companiile mai mici, locale, aderă însă la această tendință, înțelegând că încurajând relaxarea în timpul orelor de lucru va conduce la creșterea productivității companiei.

Citește și: Din tendințele momentului: amenajarea unui birou (ca) acasă

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Unde găsești chirii ieftine în marile orașe? Planifică-ți bugetul corect

Aproape 14.000 de apartamente erau disponibile pentru închiriere la începutul acestei luni în patru dintre cele mai mari orașe și centre universitare din țară – București, Cluj-Napoca, Iași și...

citește mai departe
Anunțurile băncilor lămuresc situația cu Noua Casă: valoarea maximă a finanțărilor este, de fapt, mai mică decât s-a crezut inițial

Instituțiile financiare sunt deschise spre a primi solicitări de împrumuturi în cadrul noului program guvernamental. În cadrul unui anunț cu privire la începerea creditării prin Noua Casă, reprezentanții Băncii...

citește mai departe
Evoluția achizițiilor de imobile în august 2020: creștere ușoară comparativ cu anul trecut

În primele opt luni ale acestui an pot fi observate evoluții pozitive față de 2019 în majoritatea județelor cu cea mai intensă activitate de tranzacționare. Potrivit celor mai recente...

citește mai departe
În august, prețurile apartamentelor au revenit pe plus. Doar două dintre marile orașe au consemnat scăderi

Acolo unde au avut totuși loc, ieftinirile s-au situat într-o marjă specifică pentru condiții normale de piață. Potrivit Indicelui Imobiliare.ro, prețurile solicitate pentru apartamentele (noi și vechi) disponibile spre...

citește mai departe
A început construcția celui de-al doilea turn de apartamente din XCity Towers, Timișoara. La finalizare va avea aproape 1.000 de unități

Prima clădire, aflată în curs de finalizare, este vândută aproape în totalitate, în vreme ce, din cea de-a doua, 30% din apartamente au fost deja precontractate. Dezvoltatorul imobiliar autohton...

citește mai departe