Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
4 mart. 2011

Retailul, pe primul loc la (re)lansări de proiecte

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Chiar dacă livrările programate pentru acest an sunt modeste, dezvoltatorii au început să anunţe noi proiecte, dar şi să „dezgheţe” unele mai vechi.

În momentul de faţă, majoritatea consultanţilor imobiliari apreciază că potenţialul de dezvoltare a unor noi proiecte de retail este ridicat. În Bucureşti, Răzvan Sin, şeful departamentului de retail al DTZ Echinox, subliniază că dezvoltatorii încearcă să acopere acele zone cu o ofertă scăzută de spaţii comerciale moderne. Astfel, au fost lansate proiecte precum Mega Mall (în locul fostului Electroaparataj din cartierul Pantelimon) sau Victoria Center (în cartierul Bucureştii Noi).

Reprezentantul DTZ apreciază că, la nivelul Capitalei, zona de est, care adăposteşte mai multă populaţie decât un oraş mare de provincie, continuă să fie deficitară la acest capitol. De asemenea, un potenţial semnificativ de dezvoltare există şi în alte oraşe ale ţării, cum ar fi Galaţi sau Ploieşti. În acelaşi timp, şi în restul ţării se află în construcţie în momentul de faţă câteva proiecte majore, precum Electroputere Parc din Craiova, Maritimo din Constanţa sau Galleria Arad. Un aspect important în ceea ce priveşte revigorarea pieţei îl constituie relansarea unor proiecte de retail amânate, cum ar fi ParkLake Plaza, Promenada sau Colloseum.

Mai e loc de malluri
Pe piaţa spaţiilor comerciale, principalul motiv pentru care dezvoltatorii au trecut din nou la atac constă în cererea crescută venită din partea unor retaileri în expansiune, în corelaţie cu oferta încă scăzută de spaţii comerciale – atât la nivel naţional, cât şi în Bucureşti. Potrivit lui Răzvan Sin, la finele anului trecut exista în întreaga ţară un stoc de 1.385.000 de metri pătraţi de spaţii comerciale moderne, din care o suprafaţă de 552.500 de metri pătraţi era localizată în Capitală.

O analiză recentă a companiei arată însă că România poate absorbi o ofertă de până la 2.120.000 de metri pătraţi, pentru a ajunge la un nivel de 100 de metri pătraţi la mia de locuitori (ceea ce reprezintă jumătate din media spaţiilor moderne de retail existente în ţările central-est europene). Comparativ cu volumul de peste 700.000 de metri pătraţi necesar pe piaţa autohtonă de retail, livrările programate pentru anul acesta se situează la un nivel modest: 207.130 de metri pătraţi în oraşele secundare ale ţării şi doar 24.955 de metri pătraţi în Capitală (în două proiecte: Vitan Outlet şi Policolor Shopping Center).

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Studiu: Cum spun românii că-și vor schimba obiceiurile pe fondul noilor „măsuri de relaxare”. „Instinctele de a socializa și de a experimenta vor răzbate”

Oamenii își doresc să iasă mai mult în parc, să facă mai multă mișcare, dar și să meargă în vacanţe în interiorul ţării. Cele două luni de izolare și...

citește mai departe
Colliers: Marile centre comerciale au făcut investiții de peste jumătate de milion de euro ca să se pregătească pentru redeschiderea din 15 iunie

Retailerii se așteaptă la o recuperare parțială a vânzărilor pe timpul verii și estimează că numărul vizitatorilor ar putea reveni la normal în decembrie. Potrivit datelor Colliers International, centrele...

citește mai departe
Prin atragerea a opt retaileri locali, ERA Shopping Park Oradea îşi creşte gradul de ocupare la 95%

Noile magazine activează pe segmentele de food şi fashion şi însumează o suprafaţă de 1.000 de metri pătraţi. În al doilea trimestru al acestui an, centrul comercial ERA Shopping...

citește mai departe
Bătălia megamallurilor, la final? Dezvoltatorul Colosseum: „Ar fi o sinucidere să mai construiască cineva un asemenea proiect”

Cel mai mare centru comercial din România şi din Europa se pregăteşte pentru începerea lucrărilor de construcţie în partea de nord-vest a Bucureştiului. Începând cu anul 2008, când a...

citește mai departe
Retailul autohton oferă randamente mai mari decât Franţa, Marea Britanie, Cehia sau Polonia. Totuşi, investitorii nu vor să cumpere aici

Cererea pentru proprietăţile de retail de cea mai bună calitate din Europa Centrală a ajuns la cel mai ridicat nivel din 2008 încoace. Potrivit unui studiu de piaţă realizat...

citește mai departe