Deşi preţul produselor reprezintă un criteriu important de selecţie, acesta nu se situează totuşi pe primul loc în topul aspectelor luate în considerare de populaţie.
Potrivit unui studiu realizat de GFK România, cel mai important criteriu în funcţie de care românii aleg magazinul unde îşi fac cumpărăturile de produse alimentare şi nealimentare de uz curent este apropierea de casă sau de serviciu, precum şi timpul necesar pentru a ajunge la magazin. Astfel, 51% dintre respondenţi au menţionat criteriul de mai sus. „Acest factor are o influenţă şi mai pregnantă în rândul persoanelor între 45 şi 55 de ani sau a celor cu educaţie superioară, dar mai ales pentru persoanele din Capitală”, se arată în studiul citat.
Cel de-al doilea criteriu în ochii cumpărătorilor constă în nivelul preţurilor practicate de diferite tipuri de magazine, acest aspect fiind menţionat de circa 46% dintre români. Preţurile sunt mai puţin luate în considerare de către bucureşteni comparativ cu locuitorii din restul ţării, dar au o importanţă mai mare în rândul femeilor şi al persoanelor cu venituri lunare mai mici de 1.500 RON.
Un alt factor important în alegerea unui magazin pentru cumpărăturile curente este reprezentat de varietatea gamei de produse alimentare şi nealimentare. Acesta are o pondere mai mare în rândul românilor care preferă hipermarketurile.
Nu în cele din urmă, 16% din totalul cumpărătorilor aleg un anumit tip de magazin în funcţie de prospeţimea şi calitatea produselor. Acest aspect are însă o importanţă mai redusă în rândul tinerilor şi al celor care locuiesc în Capitală.