Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
1 Iunie 2011

Retailul autohton oferă randamente mai mari decât Franţa, Marea Britanie, Cehia sau Polonia. Totuşi, investitorii nu vor să cumpere aici

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Ultima actualizare: 01 Iunie 2011

Cererea pentru proprietăţile de retail de cea mai bună calitate din Europa Centrală a ajuns la cel mai ridicat nivel din 2008 încoace.

Potrivit unui studiu de piaţă realizat de compania de consultanţă Cushman&Wakefield, în Europa Centrală cererea investitorilor pentru dezvoltările de retail de cea mai bună calitate a atins cel mai înalt nivel din 2008 încoace, momentul căderii pieţei. Această situaţie nu se regăseşte însă neapărat şi în România. “Comparativ cu Cehia şi Polonia, numărul investitorilor interesaţi să cumpere proprietăţi în România este mult mai mic, nu există o concurenţă propriu-zisă între investitori. Pe termen scurt, acest fapt va determina o relativă stabilitate a preţurilor, cu tendinţe de creştere foarte modeste”, spune Costel Florea (foto), partener şi director al departamentului de investiţii al Cushman&Wakefield.
Reticenţa străinilor de a achiziţiona proprietăţi în ţara noastră se menţine în ciuda a două avantaje considerabile oferite de piaţa autohtonă a spaţiilor comerciale. În primul rând, randamentele pentru proprietăţile locale de cea mai bună calitate sunt sensibil mai ridicate decât în alte ţări din regiune, situându-se între 8% şi 9% în oraşele importante ale ţării (faţă de un maximum de 6,5% în alte ţări din Europa Centrală). În al doilea rând, subliniază Florea, Produsul Intern Brut din România este estimat să crească cu 3,9%-4,7% în perioada 2012-2014, mai mult chiar decât în Polonia.

Cehia şi Polonia, pieţe „fierbinţi” în regiune
Potrivit raportului companiei, cele mai căutate pieţe central europene de către investitori sunt Cehia şi Polonia. În aceste ţări, randamentele ajung la un maximum de 6,5% pentru proprietăţile de retail, nivel considerat mai atractiv decât cel din pieţe mai dezvoltate, precum Marea Britanie (5,5%) sau Franţa şi Germania (între 5% şi 5,5%, în ambele cazuri). Reprezentanţii Cushman&Wakefield estimează că, în contextul în care multe dintre proprietăţile de cea mai bună calitate din aceste ţări au fost licitate agresiv de investitorii internaţionali, iar numărul tranzacţiilor a crescut simţitor pe acest segment, randamentele oferite de cele mai „fierbinţi” pieţe central europene vor scădea în perioada următoare.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Un segment rezidențial aparte: „Suntem într-o perioadă care devine efervescentă”

Deși unii cumpărători au amânat, poate, încheierea unor tranzacții, este de așteptat ca, pe termen mediu și lung, să-și mențină orientarea spre acest segment de piață. După cum era,...

citește mai departe
De ce NU traversăm o criză ca cea din 2008. În perioada următoare este așteptată o revenire a activității de tranzacționare

Pe fondul restricțiilor de circulație impuse la nivel național, în luna aprilie, volumul tranzacțiilor imobiliare a scăzut cu o treime față de perioada similară a anului anterior. Măsurile luate...

citește mai departe
5 paşi pentru asigurarea siguranţei sanitare a angajaților în momentul întoarcerii la birou

Înainte de începutul pandemiei, în clădirile office moderne din București și marile orașe lucrau aproape 400.000 de persoane. În contextul măsurilor impuse pentru gestionarea epidemiei de COVID-19, compania de...

citește mai departe
Bucureştiul, pe primul loc într-un top mondial al celor mai bune orașe pentru lucrul de acasă

Clasamentul a ținut cont de factori precum viteza internetului, disponibilitatea job-urilor care pot fi realizate de acasă, costurile de locuire și existenţa platformelor de livrări la domiciliu. Un studiu...

citește mai departe
Avantaje și dezavantaje ale lucrului de acasă: dificultatea de a separa viața personală de timpul dedicat muncii, una dintre marile provocări

Deși majoritatea angajaților s-au adaptat la noua situație, doar 3% dintre ei ar prefera ca lucrurile să rămână așa în continuare; mulți ar fi deschiși, însă, la un program...

citește mai departe