În decursul anului trecut, acest segment de piaţă a cunoscut o scădere de 40%
Tendinţa românilor de a fi mai strânşi la pungă se resimte din plin şi când vine vorba de obiectele sanitare alese de aceştia.
În acest context, segmentul produselor de marcă, ce reprezintă 25% din întreaga piaţă autohtonă de obiecte sanitare, a înregistrat anul trecut o scădere de 40%, potrivit estimărilor Senso Ambiente. Reprezentanţii companiei nu se lasă însă descurajaţi de acest declin considerabil, ci privesc optimist spre viitor. “Datorită semnalelor venite din piaţă, cred că nu este foarte devreme să sperăm într-o revenire a pieţei după a doua jumătate a lui 2011, când acest segment va cunoaşte o creştere de 15-20%”, subliniază Virgil Lixandru, director de vânzări în cadrul Senso Ambiente.
Obiectiv Senso Ambiente: între primii trei până în 2012
Strategia de piaţă a companiei se află în deplină concordanţă cu această previziune de revenire. Pentru anul în curs, reprezentanţii Senso anticipează atingerea unei cifre de afaceri de două milioane de euro, în creştere cu aproximativ 40% faţă de 2009. Pe lângă majorarea cifrei de afaceri, obiectivele companiei prevăd şi menţinerea cotei de piaţă deţinute în prezent, ce se ridică la 11%, potrivit evaluărilor interne. „Până în 2012 vom fi printre primii trei jucători din această piaţă”, estimează Virgil Lixandru.
Creştere cu 57% a numărului de distribuitori
Care sunt, la modul concret, etapele ce trebuie parcurse pentru atingerea acestor obiective? „Primul pas a fost creşterea numărului de distribuitori Senso Ambiente în toată ţara”, spune Lixandru. Până la sfârşitul acestui an, compania intenţionează să ajungă la un număr de 90 de distribuitori în toată ţara, faţă de 70 în momentul de faţă. Făcând o comparaţie cu numărul de 38 de distribuitori existenţi la începutul lui 2010, anul în curs ar trebui să aducă o majorare de circa 57% în acest sens. În momentul de faţă, 25% dintre distribuitorii Senso Ambiente sunt axaţi doar pe segmentul high luxury, 20% funcţionează pe cel mediu şi 65% furnizează gamele de entry-level. În primul trimestru al lui 2010, cele mai bune vânzări au fost înregistrate de brandul Ideal Standard, care se adresează unei categorii de populaţie cu venituri superioare şi a fost introdus pe piaţă la începutul acestui an. Ca urmare a suplimentării volumului de produse importate, compania a dezvoltat un spaţiu de depozitare cu o suprafaţă de 2.800 de metri pătraţi pe autostrada Bucureşti-Piteşti.