Cum să-ţi creşti afacerea pe timp de criză

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 12 August 2010, Ultima actualizare: 12 August 2010

Concentrarea pe servicii de consultanţă se dovedeşte o reţetă de succes pentru business-urile imobiliare în perioade dificile.

Tim Wilkinson, co-director executiv al companiei de consultanţă imobiliară DTZ Echinox, spune că anul acesta se aşteaptă la o majorare uşoară a cifrei de afaceri comparativ cu 2009. Avansul preconizat este de cel puţin 10%. Pe de altă parte, el anticipează o creştere semnificativă a profitabilităţii companiei, ca urmare a restructurării bazei de costuri. Un alt obiectiv pentru 2010 ar fi majorarea cotei de piaţă deţinute de companie.

Ţeluri prea îndrăzneţe pentru o perioadă ca cea actuală? S-ar zice că nu. DTZ Echinox este una dintre puţinele companii de consultanţă imobiliară din piaţa autohtonă care a încheiat anul trecut pe plus. Secretul? Wilkinson spune că a încercat dintotdeauna să distribuie activitatea companiei pe două sectoare complementare. Unul este reprezentat de partea de agenţie, care se ocupă de intermedierea tranzacţiilor, iar celălalt ţine de furnizarea de servicii profesionale, de consultanţă. „În ultimii 5-6 ani, ne-am concentrat în mod deosebit pe evaluare şi property management, înainte de venirea crizei. Am crezut întotdeauna că asta ne va ajuta să ne echilibrăm business-ul în vremuri dificile”, explică directorul companiei. Pe aceeaşi direcţie merge şi acum.

Reducerea costurilor ascunse
În plus, odată cu venirea crizei, a apelat la o strategie de reducere masivă a costurilor. O atenţie deosebită a fost acordată cheltuielilor ascunse, acelea care în mod normal sunt trecute uşor cu vederea. „Am cercetat business-ul pe toate părţile şi am văzut unde cheltuiam şi unde nu ar fi trebuit să cheltuim”, arată Wilkinson. Au fost operate şi reduceri de personal, însă nu masive. „Nu am redus cu mult echipa anul trecut, însă au fost anumite poziţii pe care a trebuit să le dizolvăm. Nu am închis niciun departament, însă am făcut restructurări”, arată el. Astfel, în ultimii doi ani, personalul DTZ a fost redus cu circa 20%, de la 60 de oameni, cât era în perioada de boom. Acum, echipa a mai crescut puţin şi numără 53 de membri, în Bucureşti şi în ţară, ca urmare a preluării a două centre comerciale.

În lumina acestor schimbări, directorul DTZ spune că, deşi nu crede că anul 2010 este unul mai favorabil decât 2009, compania pe care o conduce are totuşi o poziţie mai bună. Asta pentru că acum oamenii stiu deja unde se află piaţa, iar majoritatea măsurilor de adaptare la noua situaţie au fost implementate anul trecut.

Citeşte şi despre Curba literei U

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe