Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
16 aug. 2010

De ce cumpără românii plăci ceramice bulgăreşti

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Importurile de gresie şi faianţă de peste Dunăre se ridică în momentul de faţă la un nivel de 20% din total.

La amenajarea locuinţei, românii se dovedesc mult mai precauţi comparativ cu anii trecuţi. Asta se vede din plin şi când vine vorba de alegerea plăcilor ceramice folosite în acest proces. În momentul de faţă, unul din cinci români cumpără gresie şi faianţă bulgăreşti, în vreme ce, în luna iulie a anului trecut, importurile de plăci ceramice de peste Dunăre erau nesemnificative ca volum. Potrivit unui studiu realizat de Institutul Naţional de Statistică (INS), o cincime din totalul importurilor de plăci ceramice din România este reprezentată de produse aduse din Bulgaria, de la fabricile companiei bulgare KAI Group. Odată cu intrarea oficială pe piaţă a producătorului KAI, importurile de la sud de Dunăre le-au egalat ca volum pe cele provenite din ţări precum Spania sau Italia.

Riscuri reduse la transport şi preţuri de producător local
Care sunt motivele pentru care tot mai mulţi români preferă produsele bulgăreşti? „Criza economică a determinat clienţii să acorde o mai mare atenţie procesului de selecţie a unui furnizor. Oamenii au căutat să elimine orice riscuri asociate importurilor de la mari distanţe, de tipul timpilor mari de livrare, costurilor de transport ridicate sau al incertitudinilor privind diferiţi producători, ca urmare a problemelor economice din ţara de origine”, subliniază Cătălin Rotaru, Country Manager KAI România. Pe lângă distanţa mică până la cea mai apropiată unitate de producţie a KAI şi pachetele de produse şi servicii oferite, strategia de preţuri accesibile practicată de companie contribuie substanţial la atragerea clienţilor români.

De la începutul acestui an, KAI Ceramics şi-a majorat cota de piaţă cu 5%. În acest moment, compania bulgară deţine o pondere de 15% din volumul vânzărilor totale de plăci ceramice de pe piaţa autohtonă, mixul de produse comercializat având o contribuţie semnificativă la evoluţia companiei bulgare la nivel local. Piaţa românească de gresie şi faianţă este evaluată în acest moment la un volum de 23-25 milioane de metri pătraţi, potrivit datelor companiei.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe