Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
6 iul. 2012

Expiră contractele pentru birourile închiriate în perioada de boom! Ce vor face în continuare companiile

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Rămâne de văzut pentru ce gen de clădiri vor opta de acum chiriaşii, dat fiind contextul economic actual.

Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă Colliers International România, până în 2014 vor fi eliberate la nivelul Capitalei spaţii office cu o suprafaţă totală de aproximativ 754.000 de metri pătraţi. Această situaţie va fi determinată de expirarea contractelor de închiriere încheiate în perioada de vârf a pieţei, respectiv 2006-2008. Circa 90.000 de metri pătraţi de birouri vor fi lăsate vacante în acest an, alţi 288.500 de metri pătraţi şi, respectiv, 372.700 de metri pătraţi urmând să li se adauge în 2013 şi 2014. “Printre companiile care ar putea căuta să îşi relocheze birourile se numără cu precădere cele care ocupă în prezent spaţii ce nu corespund standardelor calitative ale clădirilor de clasă A, sau care, în condiţiile modificării unor premise de business, vor dori fie să îşi consolideze operaţiunile într-o singură clădire, fie să îşi extindă suprafaţa de lucru, pentru care actualul proprietar nu poate oferi soluţii valide”, subliniază Daniela Popescu, Senior Associate în cadrul departamentului de Evaluări şi Consultanţă al Colliers International Romania.

Principalele criterii de selecţie: chirii mai mici şi acces facil
Criza financiară a modificat regulile de funcţionare pe piaţa de birouri, majoritatea deciziilor fiind luate acum pe baza nevoii de optimizare a costurilor. În acelaşi timp, accesul facil a devenit unul dintre cele mai importante puncte forte ale unei clădiri de acest gen. Prin urmare, estimează consultanţii Colliers, este de aşteptat ca unele companii să renunţe la zona centrală (CBD – Central Business District) în favoarea chiriilor mai avantajoase din zonele semicentrale. Totodată, firmele cu birouri situate în regiuni mai greu accesibile vor căuta, cel mai probabil, să se mute în clădiri aflate în apropierea staţiilor de metrou, în ciuda unor costuri mai ridicate. Desigur, unii chiriaşi pot opta pentru reînnoirea vechilor contracte, în lipsa unor alternative mai avantajoase.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cushman & Wakefield Echinox estimează că cererea de spații de birouri din Bucureşti se va majora cu 20-30% în 2021

Anul trecut, situația din domeniul sanitar a determinat cea mai mare parte a companiilor să implementeze lucrul de la distanță pe scară largă. Pe fondul Covid-19, volumul de spații...

citește mai departe
Comerțul online impulsionează și cererea de spații de birouri

Un domeniu de activitate de nișă s-a dezvoltat puternic în ultimul an, în detrimentul unor sectoare economice. Pe fondul pandemiei de Covid-19, comerțul online a prins un foarte mare...

citește mai departe
Împrumut de 50 milioane de euro pentru dezvoltarea unei clădiri de birouri în cadrul ansamblului multifuncțional One Floreasca City

Finanțarea obținută urmează a fi utilizată pentru a finaliza investiția, dar și pentru a refinanța costurile de construcție anterioare ale One Tower. Banca pentru Comerț și Dezvoltare a Mării...

citește mai departe
Investițiile în active imobiliare autohtone s-au majorat cu 40% în 2020 față de 2019

O tranzacție având ca obiect mai multe imobile de birouri, cea mai mare încheiată vreodată pe piața office locală, a reprezentat aproximativ o treime din volumul investițional total. În...

citește mai departe
În București, cererea de birouri a consemnat o revenire semnificativă la finalul anului trecut

Totalul spațiilor tranzacționate în ultimele trei luni din 2020 a reprezentat cel mai mare volum trimestrial din întregul an. Potrivit datelor companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox,...

citește mai departe