Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
2 sept. 2016

„Febra” cumpărăturilor: de câte malluri mai avem loc?

scris de Adriana Drăgușin in categoria Ştirea zilei, Lifestyle

Vânzările magazinelor sunt în creștere, ceea ce denotă apetitul crescut pentru consum.

În ciuda recesiunii economice, numărul centrelor comerciale din Capitală a continuat să crească în ultimii ani, unele dintre noile proiecte depășindu-le în dimensiuni pe cele de dinainte. Retailerii răspund prin deschiderea de noi și noi magazine, fapt ce ar însemna că de cumpărători nu duc lipsă. Ca dovadă, datele companiei de consultanță Colliers International relevă că, în 2015, majoritatea retailerilor internaționali prezenți pe piața din România au înregistrat creșteri cuprinse între 10% și 20% ale volumelor de vânzări – o tendință ce este de așteptat să continue și în 2016.

mall aglomerat

În acest context, se impune, totuși, o întrebare firească: de câte malluri mai este loc în București? „Pe baza calculelor interne ale Colliers, luând în calcul evoluția puterii de cumpărare și ritmul de creștere a consumului în următorii ani, estimăm că piața va mai putea absorbi în următorii ani aproximativ 200.000 de metri pătrați de suprafață închiriabilă, din care centrele comerciale anunțate spre livrare în București anul acesta însumează circa 100.000 de metri pătrați. Astfel, considerăm că, în afara proiectelor livrate în acest an, în București mai este loc pentru încă un centru comercial de mari dimensiuni”, spune Liana Dumitru, Director Asociat în cadrul departamentului de retail al Colliers International.

Două noi proiecte până la finele anului
Potrivit datelor companiei, stocul de centre comerciale moderne din Capitală va crește cu peste 100.000 de metri pătrați până la finalul acestui an, prin livrarea a două proiecte în zona de est a orașului. Astfel, odată cu livrarea centrului comercial ParkLake Plaza, Bucureștiul va ajunge la un total de 1,13 milioane de metri pătrați, de la nivelul actual de 1,06 milioane de metri pătrați. Asta înseamnă că media de spații comerciale la mia de locuitori va fi de aproximativ 452 de metri pătrați în zona metropolitană, cifră care rămâne mult în urma celorlalte capitale din această regiune a Europei.

În trimestrul al patrulea al acestui an urmează a fi livrat și centrul comercial Veranda Mall, în zona Bucur Obor. Acesta va avea o suprafață închiriabilă totală de aproape 30.000 de metri pătrați și va fi deschis în urma unei investiții de circa 60 de milioane de euro.

Deschiderea celor două noi centre comerciale va pune presiune pe zona de est a Bucureștiului, care va fi acoperită până la sfârșitul anului de patru centre comerciale moderne – Mega Mall, ParkLake Plaza, București Mall și Veranda Mall –, toate amplasate pe o rază de cinci-șase kilometri. „Este greu de estimat impactul pe care noile livrări anunțate anul acesta îl vor avea asupra proiectelor existente, însă cu siguranță modul de operare, flexibilitatea și adaptabilitatea la nevoile consumatorului, precum și o comunicare constantă cu acesta vor fi decisive pentru succesul pe termen lung al fiecărui centru comercial. De asemenea, conceptele noi de shopping și de divertisment cu care fiecare centru va veni în întâmpinarea consumatorilor, pot spori atractivitatea fiecărui proiect, durata vizitelor și preferința consumatorilor în favoarea unuia sau a altui centru comercial.”, este de părere Liana Dumitru.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cererea de spații într-un mare complex studențesc privat din Capitală s-a majorat cu 15% înainte de începerea noului an școlar

Pe fondul pandemiei, tinerii caută acum soluții de cazare ce oferă, pe lângă dotări și facilități, și un grad sporit de siguranță sanitară. Potrivit reprezentanților Genesis Property, compania care...

citește mai departe
Colliers: Pentru piața terenurilor, 2021 poate fi unul dintre cei mai buni ani de după 2008. „Retailerii și dezvoltatorii de rezidențial sunt mai activi ca oricând”

Potrivit companiei de consultanță, oferta de terenuri rămâne consistentă și vine din partea unor categorii diferite de vânzători. Din punctul de vedere al volumului tranzacțiilor, în care sunt incluse...

citește mai departe
AXXIS NOVA Resort & SPA: Se lansează primul concept imobiliar integrat din Mamaia Nord (P)

Luna septembrie marchează lansarea primului concept imobiliar integrat din Mamaia Nord, AXXIS Nova Resort & SPA, un proiect unic care va cuprinde un hotel de cinci stele și șase...

citește mai departe
Prețurile apartamentelor în august 2021. Cluj-Napoca face excepție de la tendința generală

În clasamentul variațiilor consemnate luna trecută în marile orașe, orașul de pe Someș se află la polul opus față de Capitală. Spre deosebire de cele trei luni anterioare, când...

citește mai departe
Trei antreprenori români visează ca litoralul autohton să devină atractiv pe tot parcursul anului, cum este și Coasta de Azur. Au în plan mai multe proiecte imobiliare în Neptun-Olimp

Marea, liniștea, climatul plăcut, susținute de facilitățile și serviciile de calitate, toate acestea sunt ingredientele unei „rețete” ce și-a dovedit deja viabilitatea în alte țări. Cătălin Scripcaru, Bogdan Căruntu...

citește mai departe