Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
2 sept. 2016

„Febra” cumpărăturilor: de câte malluri mai avem loc?

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei, Lifestyle

Vânzările magazinelor sunt în creștere, ceea ce denotă apetitul crescut pentru consum.

În ciuda recesiunii economice, numărul centrelor comerciale din Capitală a continuat să crească în ultimii ani, unele dintre noile proiecte depășindu-le în dimensiuni pe cele de dinainte. Retailerii răspund prin deschiderea de noi și noi magazine, fapt ce ar însemna că de cumpărători nu duc lipsă. Ca dovadă, datele companiei de consultanță Colliers International relevă că, în 2015, majoritatea retailerilor internaționali prezenți pe piața din România au înregistrat creșteri cuprinse între 10% și 20% ale volumelor de vânzări – o tendință ce este de așteptat să continue și în 2016.

mall aglomerat

În acest context, se impune, totuși, o întrebare firească: de câte malluri mai este loc în București? „Pe baza calculelor interne ale Colliers, luând în calcul evoluția puterii de cumpărare și ritmul de creștere a consumului în următorii ani, estimăm că piața va mai putea absorbi în următorii ani aproximativ 200.000 de metri pătrați de suprafață închiriabilă, din care centrele comerciale anunțate spre livrare în București anul acesta însumează circa 100.000 de metri pătrați. Astfel, considerăm că, în afara proiectelor livrate în acest an, în București mai este loc pentru încă un centru comercial de mari dimensiuni”, spune Liana Dumitru, Director Asociat în cadrul departamentului de retail al Colliers International.

Două noi proiecte până la finele anului
Potrivit datelor companiei, stocul de centre comerciale moderne din Capitală va crește cu peste 100.000 de metri pătrați până la finalul acestui an, prin livrarea a două proiecte în zona de est a orașului. Astfel, odată cu livrarea centrului comercial ParkLake Plaza, Bucureștiul va ajunge la un total de 1,13 milioane de metri pătrați, de la nivelul actual de 1,06 milioane de metri pătrați. Asta înseamnă că media de spații comerciale la mia de locuitori va fi de aproximativ 452 de metri pătrați în zona metropolitană, cifră care rămâne mult în urma celorlalte capitale din această regiune a Europei.

În trimestrul al patrulea al acestui an urmează a fi livrat și centrul comercial Veranda Mall, în zona Bucur Obor. Acesta va avea o suprafață închiriabilă totală de aproape 30.000 de metri pătrați și va fi deschis în urma unei investiții de circa 60 de milioane de euro.

Deschiderea celor două noi centre comerciale va pune presiune pe zona de est a Bucureștiului, care va fi acoperită până la sfârșitul anului de patru centre comerciale moderne – Mega Mall, ParkLake Plaza, București Mall și Veranda Mall –, toate amplasate pe o rază de cinci-șase kilometri. „Este greu de estimat impactul pe care noile livrări anunțate anul acesta îl vor avea asupra proiectelor existente, însă cu siguranță modul de operare, flexibilitatea și adaptabilitatea la nevoile consumatorului, precum și o comunicare constantă cu acesta vor fi decisive pentru succesul pe termen lung al fiecărui centru comercial. De asemenea, conceptele noi de shopping și de divertisment cu care fiecare centru va veni în întâmpinarea consumatorilor, pot spori atractivitatea fiecărui proiect, durata vizitelor și preferința consumatorilor în favoarea unuia sau a altui centru comercial.”, este de părere Liana Dumitru.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
2019, aproape de RECORDUL atins în 2008 pe piața rezidențială

Estimările realizate pe baza statisticilor oficiale disponibile până în momentul de față indică o apropiere sensibilă de nivelul atins în anul de boom al pieței autohtone. 2019 a fost,...

citește mai departe
Perioada de vânzare și marja de negociere în 2019 față de anii anteriori. Ce spun acestea despre piață

Alături de evoluția prețurilor, cei doi indicatori vin să completeze imaginea de ansamblu asupra rezidențialului autohton. Potrivit celui mai recent raport de piață publicat de Analize Imobiliare și Imobiliare.ro,...

citește mai departe
Studiu ING: Românii sunt, dintre europeni, cei mai interesați de achiziția unei case

În momentul de față, 84% dintre români consideră că este mai rentabil să își cumpere o locuință proprie decât să locuiască în chirie. La nivel european, românii se arată...

citește mai departe
Zvonurile de criză și impactul lor asupra pieței din București. Ce se va întâmpla cu prețurile în 2020?

Zvonurile care anticipau apariția iminentă a unei crize în 2019 și scăderea prețurilor și cu 25% au avut un impact semnificativ asupra pieței din București, în special în prima...

citește mai departe
RE/MAX: piața românească NU se află într-un boom imobiliar – ci, dimpotrivă, într-o fază de maturitate!

La mai bine de cinci de la revenirea din criză a rezidențialului autohton, evoluția prețurilor continuă să stârnească temeri și suspiciuni. Potrivit unui studiu realizat de RE/MAX România, în...

citește mai departe