Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
12 feb. 2013

Începe construcţia celei mai mari clădiri de birouri din afara Capitalei. Vezi cum va arăta

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei

Proiectul va avea o suprafaţă închiriabilă de 54.000 de metri pătraţi şi va fi finalizat integral până în 2016.

Fondul de investiţii sud-african New Europe Property Investments (NEPI) şi omul de afaceri Ovidiu Şandor au obţinut autorizaţiile şi avizele necesare pentru demararea lucrărilor de construcţie la proiectul de birouri anunţat anul trecut pentru Cluj-Napoca. Acesta se va numi „The Office” şi va fi cel mai mare complex de birouri din afara Capitalei, având o suprafaţă închiriabilă totală de 54.000 metri pătraţi. „Dorim să dezvoltăm un adevărat pol al afacerilor în jurul complexului nostru de birouri, după modelul City Business Centre din Timişoara, care s-a dovedit a fi un concept de succes. În acest sens, mizăm pe câteva atuuri esenţiale, precum amplasamentul central, dar şi atragerea unei game largi de servicii conexe. The Office va include o zonă de servicii şi de retail, în care îşi vor desfăşura activitatea diverşi operatori ce vor acoperi o arie foarte largă, de la farmacie sau banking până la activităţi sportive sau chiar o grădiniţă”, subliniază Ovidiu Şandor.

Finanţare proprie pentru prima fază
Organizarea şantierului pentru noul proiect, ce va fi amplasat în centrul oraşului Cluj-Napoca, pe locul fostei fabrici Tricotaje Someşul, va începe chiar în aceste zile. Lucrările la prima etapă a complexului, ce va avea o suprafaţă închiriabilă de 19.000 metri pătraţi, vor dura 14 luni, în vreme ce întregul proiect urmează a fi livrat până în 2016. Finanţarea primei faze de construcţie va fi asigurată exclusiv din sursele proprii ale partenerilor. Potrivit dezvoltatorilor, The Office va fi primul ansamblu de birouri din Ardeal care va respecta cu adevărat standardele internaţionale prevăzute pentru clasa A atât în ceea ce priveşte conceptul, dimensiunea, calitatea, facilităţile şi parcajele, cât şi eficienţa energetică. Astfel, proiectul şi va avea o certificare „verde” de tip BREEAM.

Primii chiriaşi, pe lista pe aşteptare
Dezvoltatorii precizează că au purtat deja discuţii cu o serie de potenţiali chiriaşi, iar odată cu demararea efectivă a lucrărilor se vor concretiza şi primele contracte de închiriere. Interesul pentru The Office vine atât din partea multinaţionalelor din sectorul IT/C sau a firmelor de engineering deja prezente în Cluj-Napoca, cât şi din zona serviciilor financiare sau a operatorilor de servicii. „Unul din principalele noastre avantaje în atragerea chiriaşilor e o caracteristică a clădirii gândită special pentru a asigura un grad ridicat de flexibilitate în ceea ce priveşte suprafeţele închiriabile şi posibilităţile de extindere. Practic, proiectul permite amplasarea a până la 1.000 de persoane pe nivel, într-un singur open-space, în cazul în care o companie ar avea o asemenea nevoie”, explică Martin Slabbert, CEO al NEPI.

Citeşte şi: Ovidiu Şandor: Nu aş dezvolta acum locuinţe şi nici un proiect de birouri în Bucureşti. Vezi de ce

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum au evoluat investițiile în activele imobiliare autohtone în S1 2021

Cea mai mare tranzacție înregistrată până acum în acest an a avut loc în trimestrul al treilea, pe piața de birouri din Capitală. Valoarea totală a investițiilor în activele...

citește mai departe
Piața birourilor din București, la un an după declanșarea pandemiei de Covid-19

Potrivit estimărilor uneia dintre marile companii de consultanță de pe piața locală, o pondere scăzută dintre angajați lucrează permanent la sediul firmei în momentul de față. Activitatea de închiriere...

citește mai departe
8 din 10 angajați au așteptarea de a lucra într-un mediu sănătos. Certificarea clădirilor de birouri, o necesitate?

Garantarea unor condiții de lucru corespunzătoare constituie un avantaj competitiv pentru angajatori în strategia de atragere și retenție a talentelor. Aproape 96% dintre angajații români consideră că standardele care...

citește mai departe
Griffes: Semne puternice de revenire pentru închirierile de birouri din Capitală în T2 2021. Avans de 80% estimat la capitolul livrări față de 2020

O creștere a numărului de semnări de contracte noi pe piața de birouri a început să se resimtă la începutul sezonului estival. Cel de-al doilea trimestru al anului în...

citește mai departe
Achiziții de active imobiliare în valoare de 300 de milioane de euro în S1 2021. „România continuă să ofere printre cele mai atractive randamente din regiune”

Potrivit consultanților Cushman & Wakefield Echinox, tranzacțiile încheiate în prima jumătate a anului au fost susținute de apetitul pentru birouri al investitorilor austrieci. Valoarea totală a tranzacțiilor cu active...

citește mai departe