Faţă de luna august a acestui an, în cele opt malluri din Bucureşti se găsesc 202 spaţii goale pentru magazine, dintr-un total de 1.000.
Gradul de ocupare a centrelor comerciale din Capitală evoluează în tandem cu perioada economică. Potrivit unei analize realizate de revista Business Construct, în cele opt malluri din Capitală se găsesc în prezent 202 spaţii disponibile pentru închiriere, faţă de 171 în luna aprilie a acestui an. Creşterea se ridică la circa 18%. La ora actuală, în centrele comerciale există aproximativ 1.000 de spaţii pentru magazine. Asta ar însemna că unul din cinci magazine este gol. Totuşi, gradul total de neocupare calculat în metri pătraţi se situează la un nivel de până la 10% – în condiţiile în care marii retaileri au închiriat suprafeţe ample.
Faţă de acum patru luni, doar două centre comerciale au înregistrat scăderi ale numărului de spaţii de închiriat. Astfel, Bucureşti Mall din Vitan mai are doar şase magazine disponibile, faţă de şapte în aprilie. În acelaşi timp, în Sun Plaza numărul suprafeţelor neînchiriate a scăzut de la 24 la 17, ca urmare a inaugurării unor magazine care aveau semnate contracte mai vechi.
Închideri de magazine, mutări de chiriaşi
La celălalt pol, în Cotroceni Park mai sunt disponibile 37 de spaţii, faţă de 34 în luna aprilie. Potrivit reprezentanţilor mallului, de la momentul inaugurării 13-14 magazine au fost închise. În noiembrie, suedezii de la H&M urmează să deschidă aici o unitate, ceea ce a declanşat mutări în rândul chiriaşilor actuali. În Plaza România, există 35 de spaţii goale. 21 dintre acestea se află situate însă într-o zonă ce urmează a fi transformată într-un spaţiu de joacă de mari dimensiuni pentru copii, dar şi pentru întreaga familie. În trei centre comerciale din sudul oraşului – Grand Arena, Liberty Center şi City Mall – numărul spaţiilor disponibile spre închiriere a crescut de la 61 la 75.
Sursa: Ziarul Financiar