Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
12 feb. 2020

Marile tranzacții de pe piața de birouri, încheiate doar de companii din domeniile IT&C și financiar

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Aceste contracte au reprezentat, anul trecut, aproximativ o treime din totalul închirierilor de birouri noi din București.

Potrivit datelor ESOP Consulting l CORFAC Internațional, în 2019 au fost încheiate, la nivelul Capitalei, șapte mari tranzacții de închiriere de birouri, fiecare având ca obiect suprafețe de peste 10.000 de metri pătrați. Aceste contracte au cumulat spații de 104.520 de metri pătrați, din care 75% au fost închiriate de companii din domeniul IT&C, iar restul de 25% au fost închiriate de jucători din domeniul financiar. Marile tranzacții au reprezentat, anul trecut, aproximativ o treime din totalul închirierilor de birouri noi (închirieri, preînchirieri și extinderi) din București. Spre comparație, în 2018 au avut loc doar două asemenea tranzacții, ce au totalizat 35.000 de metri pătrați.

Citește și: ESOP: Volumul închirierilor de birouri s-a majorat cu 24% în primele nouă luni din 2019

„Ca și în anii precedenți, în anul 2019 principalul motor al pieței de birouri a fost sectorul IT&C, BPO și SSC. Estimăm că dinamismul acestor industrii se va păstra și în anul 2020, iar oferta de aproximativ 300.000 de metri pătrați anunțată pentru acest an va oferi variante de relocare atractive firmelor aflate în expansiune.”

Alexandru Petrescu, Managing Partner ESOP Consulting l CORFAC Internațional

Creștere și la spațiile de până la 1.000 de metri pătrați

În contrapunct cu majorarea ponderii de piață a marilor tranzacții, anul trecut s-a remarcat o scădere a segmentului închirierilor de suprafețe cuprinse între 5.001 și 10.000 de metri pătrați, de la un volum total de 67.213 metri pătrați în 2018, la 34.400 de metri pătrați.

Segmentul tranzacțiilor cu spații de birouri cuprinse între 3.001 și 5.000 de metri pătrați a fost apropiat de cel din anul anterior: în 2019 au avut loc zece tranzacții, cu un total de 37.800 de metri pătrați, față de nouă tranzacții în 2018, cu un total de 38.100 de metri pătrați.

Oscilații s-au semnalat pe segmentele spațiilor pentru IMM-uri, cu până la 250 angajați: pe segmentul spațiilor cuprinse între 1.001 și 3.000 de metri pătrați, numărul tranzacțiilor a scăzut de la 51 la 43, iar totalul suprafețelor tranzacționate, de la 83.480 la 72.260 de metri pătrați.

În schimb, segmentul închirierilor de birouri cu suprafețe de până la 1.000 de metri pătrați a cunoscut o creștere: de la 131 tranzacții în 2018, cu un total de 53.724 de metri pătrați, în 2018, la 143 tranzacții în 2019, cu un total de 60.210 de metri pătrați.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Chiar dacă o vreme nu au lucrat de la sediu, 90% dintre chiriașii marilor clădiri de birouri și-au achitat la timp obligațiile contractuale

În ceea ce privește potențialul de generare a veniturilor, sectorul office se bucură, în continuare, de perspective pozitive. În prima jumătate din 2020, majoritatea companiilor din clădirile de birouri...

citește mai departe
40% dintre angajați revin în clădirile de birouri. Cam atât permit și spațiile închiriate de companii, respectând regulile de „distanțare”

Înainte de perioada de pandemie, spațiile office moderne aveau o densitate medie de aproximativ 10 metri pătrați per angajat – raport cu totul nesatisfăcător în noul context de piață....

citește mai departe
Cum să previi răspândirea COVID-19 la locul de muncă. 5 sfaturi practice

Sistemele HVAC pot contribui la reducerea ratei de transmisie: pentru aceasta, influxul de aer proaspăt, din exterior, trebuie maximizat, iar funcțiile de recirculare a aerului – oprite. În contextul...

citește mai departe
Avantaje și dezavantaje ale lucrului de acasă: dificultatea de a separa viața personală de timpul dedicat muncii, una dintre marile provocări

Deși majoritatea angajaților s-au adaptat la noua situație, doar 3% dintre ei ar prefera ca lucrurile să rămână așa în continuare; mulți ar fi deschiși, însă, la un program...

citește mai departe
Adaptare rapidă la lucrul de acasă: „Asistăm la o mobilizare exemplară a companiilor, pe toate planurile”

Urmând recomandările autorităților, multe companii au permis deja angajaților să lucreze de acasă. În momentul de față, cea mai mare parte a clădirilor de birouri din portofoliul Colliers International...

citește mai departe