Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
15 sept. 2010

Peste 265.000 de noi spaţii comerciale până în 2013?

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Deşi deţine deja trei malluri de mari dimensiuni, Bucureştiul continuă să atragă atenţia developerilor.

În ciuda crizei şi a unei pieţe de retail bine reprezentate, dezvoltatorii nu renunţă la planurile de investiţii. Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară Regatta, până în 2013 stocul bucureştean ar trebui să se extindă cu 265.300 de metri pătraţi de spaţii comerciale. Dintre noile dezvoltări anunţate pentru perioada următoare fac parte extinderea parcului de retail Băneasa (cu 25.000 de metri pătraţi), construcţia Vitan Outlet (12.300 de metri pătraţi), Pallady Shopping Center (100.000 de metri pătraţi), AFI Bucureştii Noi (36.000 de metri pătraţi), precum şi un parc de retail în sud-estul Bucureştiului (90.000 de metri pătraţi).

Primul mall în insolvenţă
Entuziasmul dezvoltatorilor se menţine chiar dacă, la ora actuală, segmentul de retail este unul caracterizat de contraste, potrivit Regatta. Astfel, anul acesta a avut loc deschiderea Sun Plaza, cu o suprafaţă închiriabilă considerabilă, de 81.000 de metri pătraţi. Totodată însă, anul acesta a avut loc şi prima intrare în insolvenţă pe acest segment – centrul comercial Tiago Oradea.

Din cauza recesiunii, o bună parte dintre proiectele anunţate în 2008-2009 au fost amânate – înainte sau după începerea construcţiei. Printre mallurile aflate în construcţie în momentul de faţă se numără: Era Shopping Park Iaşi (faza a doua), Gold Plaza Baia Mare, Polus Center şi Auchan Constanţa. În afară de Sun Plaza, anul acesta au fost date în folosinţă şi Atrium Center Arad şi Polus Constanţa. La începutul acestui an, gradul de neocupare declarat pentru mallurile din Capitală era de 10-15%, în timp ce în provincie acest indicator urca la 20-40%.

Creştere la magazinele de tip discount
Una dintre consecinţele perioadei de recesiune asupra segmentului de retail constă în orientarea către o strategie generală a preţurilor cât mai mici. „Efortul comercianţilor de a se menţine pe piaţă va stimula promoţii intense pe întreaga perioadă a anului, va duce la creşterea numărului de magazine de tip discount, ajungând la o bună acoperire teritorială de către acestea”, spun reprezentanţii Regatta. Aceeaşi tendinţă poate fi observată şi pe segmentul centrelor comerciale. Astfel, atât în mallurile din Capitală, cât şi în cele din provincie, proprietarii s-au orientat cu precădere asupra retailerilor ce oferă produse pentru populaţia cu venituri reduse. O altă caracteristică a anului 2010 este şi apariţia unor magazine mici, de cartier, cum ar fi: Red Market-, Mega Image, Carrefour Market, Mic.Ro sau Money Penny.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe