Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
22 apr. 2010

Profesionalizarea agentului, scopul unei noi asociaţii imobiliare

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Proaspăt înfiinţata Asociaţie a Brokerilor Imobiliari (ABI) are ca obiectiv declarat apărarea imaginii brokerului imobiliar

Cu toţii am asistat, de-a lungul timpului, la degradarea imaginii agentului imobiliar”, a declarat Dragoş Vîlceanu, preşedintele şi fondatorul Asociaţiei Brokerilor Imobiliari (ABI). Principala cauză este faptul că piaţa imobiliară nu dispune de mecanismele necesare pentru trierea jucătorilor care activează în domeniu, pentru excluderea agenţilor neprofesionişti, pe de o parte, şi pentru perfecţionarea celor dornici să înveţe, pe de altă parte.

Toată această situaţie dăunează grav funcţionării normale a pieţei per ansamblu. „Toată lumea vrea să facă afaceri într-un mediu cât mai prielnic. Ştiu teoretic ce e de făcut, dar, practic, nu pot face totul singur”, a subliniat Vîlceanu. Acesta a lansat reprezentanţilor agenţiilor imobiliare invitaţia de a se alătura noii asociaţii. Momentan, aceasta numără trei membri fondatori, ce fac parte din consiliul director, cărora li se adaugă un comitet executiv format din nouă persoane.

Primul pas: organizarea unor cursuri de trei zile

Sub umbrela mai largă a gestionării relaţiei agentului imobiliar cu societatea, ABI îşi propune ca obiectiv imediat schimbarea imaginii agentului imobiliar în faţa consumatorilor. Care sunt acţiunile concrete prin care va fi atins acest obiectiv? Primul pas în acest sens va fi înfiinţarea unei şcoli de pregătire a agenţilor imobiliari. Potrivit preşedintelui asociaţiei, documentaţia de acreditare a unor cursuri specializate este pregătită şi aşteaptă doar aprobarea comitetului executiv pentru a fi depusă. În 30 de zile această documentaţie ar trebui să fie aprobată, după care vor putea începe cursurile. Acestea vor dura trei zile şi vor oferi agenţilor imobiliari o instruire elementară despre cadrul legislativ de exercitare a profesiei, despre principiile de marketing imobiliar şi comunicarea cu clientul. După această primă triere, ce va putea scoate din piaţă chiar şi 10% dintre agenţii activi momentan, se vor putea organiza şi cursuri mai îndelungate, de şase luni, spre exemplu. „Poate ar trebui cursuri de mai mult de trei zile, dar în momentul de faţă este ce se poate face. Pot să am ţeluri mult mai măreţe, dar vreau să încep treaba acum, fără să aştept o lege viitoare”, a subliniat Vîlceanu. Acesta a adăugat că reprezentanţii ABI nu au formulat deocamdată un cod etic al profesiei, însă intenţionează ca, odată cu publicarea de către ASRO (Asociaţia Română de Standardizare) a variantei româneşti a standardului imobiliar european, acesta să fie adoptat de către asociaţie.

Schimbarea începe de la interior
Care sunt răspunsurile directe ale agenţilor imobiliari la această iniţiativă de apărare a profesiei pe care o practică?
„E clar că avem probleme cu imaginea din cauza lipsei de profesionalizare, iar profesionalizarea nu există pentru că nu avem reglementare”, spune Victor Zaharia, Associated Broker Coldwell Banker.
„Chiar ne facem chiar atât de bine treaba şi presa doar minte? Prima dată trebuie să ne facem curat în propria casă”, a subliniat Ion Cătuţoiu, general manager Real Time.
„Ca orice pădure, avem şi noi uscăturile noastre. Trebuie să lucrăm la imaginea agentului, să avem grijă cine ne reprezintă în stradă”, crede Valentina Stanciu, director general în cadrul Armstrong Imobiliare.
„Fiecare agenţie ar trebui să pornească din interior, să-şi educe angajaţii. Asta ar trebui să înveţe patronii din această asociaţie”, consideră Lucia Sîrbu, consilier în cadrul Triada Imobiliare.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe