Vitantis Shopping Center vrea să-şi adapteze mixul de chiriaşi la specificul zonei în care este situat
Ultimii ani au adus pe piaţa bucureşteană centre comerciale ce se întrec în suprafeţe şi branduri sonore. Supravieţuirea acestora se dovedeşte însă un pariu pe viaţă şi pe moarte în actualele condiţii economice. În opinia lui Vlad Dragoescu, investment manager Equest, principala problemă în sudul Capitalei nu stă în numărul prea mare de centre comerciale, ci în faptul că toate au acelaşi mix de chiriaşi.
Managerul Vitantis Shopping Center spune că o direcţie esenţială în poziţionarea pe piaţă a mallului constă în axarea pe preţuri cât mai mici în magazine, în conformitate cu zona în care este situat acesta. În acest sens, unul dintre obiectivele pe 2010 ale conducerii centrului comercial constă în convingerea retailerilor să aplice o politică de oferte speciale şi preţuri cât mai mici în magazine. ”Dacă vor să supravieţuiască pe o piaţă cu consumatori ale căror venituri se restrâng, retailerii ar trebui să renunţe la adaosurile comerciale de 200%-300%. Dacă o persoană câştigă cu 25% mai puţin, retailerii trebuie să-şi ajusteze preţurile pentru a putea oferi aceleaşi produse la un preţ cu 25% mai mic – dacă veniturile scad, trebuie să scadă şi preţurile pentru a creşte «artificial» puterea de cumpărare”, subliniază Vlad Dragoescu.
Brandurile mai ieftine iau locul celor scumpe
O altă direcţie în strategia de repoziţionare a Vitantis Shopping Center constă în modificarea mixului de chiriaşi în concordanţă cu direcţia de reducere a preţurilor. Astfel, în luna martie, conducerea mallului a reziliat contractul cu magazinul Mobila Bontaş, care avea un spaţiu de 4.000 de metri pătraţi în cadrul parcului de retail. Acesta a fost înlocuit cu un alt magazin de mobilă, ce oferă însă produse la preţuri mai mici. „Am preferat să reziliem contractul pe cale amiabilă cu Mobilă Bontaş, deoarece ei nu au înţeles bine promovarea. Mixul de produse pe care îl avea această companie aduce calitate, dar şi preţuri prea ridicate pentru această zonă. Casa Rusu se pliază mult mai bine pe modul în care vedem noi dezvoltarea afacerii”, a explicat reprezentantul Equest.
500.000 pentru dezvoltarea infrastructurii
Un alt obiectiv al companiei pentru anul în curs este constituit de o investiţie de 500.000 de euro în îmbunătăţirea accesului către centrul comercial. Lucrările de infrastructură se vor desfăşura în trei faze şi vor include implementarea unor noi sisteme de control şi gestiune a traficului în intersecţia Vitan Bârzeşti-Splai, precum şi cea din dreptul accesului spre Vitantis. De asemenea, se vor efectua modificări şi asupra parcării, toate lucrările urmând a fi definitivate până în septembrie. “Ne dorim şi sperăm să obţinem sprijinul vecinilor noştri (companii), dar şi al Primăriei, întrucât suntem convinşi că toate părţile sunt interesate să rezolve problema blocajelor de trafic din zonă”, spune Vlad Dragoescu.