Iniţiatorul campaniei „Imobiliarele sunt bune” şi fondatorul Clubului Profesioniştilor în Imobiliare au poposit în oraşul din vestul ţării pentru a discuta despre problemele şi oportunităţile oferite de piaţa imobiliară locală.
Timişoara este primul oraş al ţării (în afară de Bucureşti) în care s-au oprit doi jucători care îşi propun să responsabilizeze şi, totodată, să reabiliteze imaginea domeniului imobiliar. Astăzi a avut loc o conferinţă la care au participat Ilias Papageorgiadis, iniţiatorul campaniei „Imobiliarele sunt bune”, şi Adrian Erimescu, directorul general al www.imobiliare.ro şi fondatorul Clubului Profesioniştilor în Imobiliare (CPI).
Preţurile apartamentelor, în uşoară creştere
În concordanţă cu celelalte mari oraşe ale ţării, anumite segmente ale pieţei rezidenţiale timişorene dau semne de revenire. Potrivit unei analize realizate de www.imobiliare.ro, după trei ani de scăderi succesive, evoluţia preţului solicitat pentru apartamentele scoase la vânzare de proprietari, intermediari şi dezvoltatori a fost ascendentă în primul trimestru al anului. Astfel, valoarea Indicelui imobiliare.ro înregistrată la finalul primului trimestru a fost de 798 euro pe metru pătrat util, cu 1,4% mai mare decât valoarea înregistrată la finalul lunii decembrie 2010 (787 euro pe metru pătrat util). În ciuda faptului că apartamentele din Timişoara au cunoscut cea mai mare devalorizare anul trecut (18%), acestea au început să recupereze din terenul pierdut.
Deşi nu atât de pregnant ca segmentul apartamentelor, şi preţurile caselor şi vilelor scoase la vânzare în oraşul din vestul ţării dau semne de stabilizare. Casele şi vilele vechi, construite înainte de 1990, au înregistrat o scădere de preţ semnificativă, de peste 14%. Casele şi vilele noi, însă, au cunoscut o evoluţie diferită în acest interval, apreciindu-se cu 0,1%.
Potrivit datelor www.imobiliare.ro, în primul trimestru şi preţul terenurilor, categoria imobiliară cea mai afectată de criză, a cunoscut o oarecare stabilitate în Timişoara şi în localităţile învecinate.
Un mediu de afaceri corect şi transparent
Campania „Imobiliarele sunt bune” a fost lansată săptămâna trecută la Bucureşti şi îşi propune să responsabilizeze profesioniştii şi experţii imobiliari din România, pentru crearea unui mediu de afaceri corect şi transparent. Aceasta este suţinută de jucători importanţi ai pieţei imobiliare. „Mă consider unul dintre profesioniştii implicaţi în sectorul imobiliar din România. Am valori morale şi respect de sine. Vreau să reuşesc prin muncă susţinută. Poate că sunt străin, însă trăiesc în România şi cred, cu tărie, în viitorul acestei ţări. Sprijin „Imobiliarele sunt bune” şi vreau să fac parte din „majoritatea profesioniştilor” pe care România îi are. Noi suntem parte din viitorul acestei ţări”, spune Ilias Papageorgiadis.
CPI, o punte spre colaborare
La acelaşi scop subscrie şi Clubul Profesioniştilor în Imobiliare, prima platformă de educare şi networking în piaţa imobiliară din România, eveniment organizat în fiecare lună de către www.imobiliare.ro. “Clubul a fost creat din dorinţa de a lucra într-o piaţă imobiliară profesionistă. De aceea, dorim să ne cunoaştem unii pe alţii, în vederea unei mai bune colaborări în afaceri. Credem că la baza semnării unui contract sau a unui parteneriat stă contactul uman direct şi încrederea dată de acesta nu poate fi înlocuită de nici un discount sau beneficiu material propus. În al doilea rând, ne dorim să găsim împreună soluţii. Ştim cu toţii cât de afectată a fost piaţa imobiliară în contextul crizei, dar credem că este timpul pentru o nouă abordare. Prin întâlnirile Clubului Profesioniştilor în Imobiliare ne dorim să ridicăm probleme, să dezbatem, să dăm exemple şi să găsim împreună soluţii, într-un nou mod de a face afaceri în piaţa imobiliară: prin colaborare”, spune Adrian Erimescu.
Două cărţi despre real estate-ul românesc
În cadrul conferinţei Ilias Papageorgiadis a lansat două cărţi despre real estate-ul autohton: „Prin labirintul imobiliarelor şi alte întâmplări adevărate” şi „100 mici secrete pentru investiţii imobiliare de succes”. Cele două volume oferă posibilitatea înţelegerii mecanismelor din piaţa imobiliară – atât a celor dinainte, cât şi a celor de după criză.