Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
15 Februarie 2011

UNAI se reorganizează şi îşi stabileşte obiectivele pentru 2011

scris de Imobiliare.ro in categoria Ştiri imobiliare
Ultima actualizare: 15 Februarie 2011

Dragi colegi,

Avem plăcerea să vă urăm succes în anul ce abia a început şi, totodată, daţi-ne voie să felicităm agenţiile imobiliare care au supravieţuit acestor vremuri grele. Nu întâmplător am lăsat să treacă luna ianuarie înainte de a vă adresa cuvântul de început de an, cu care deja v-am obişnuit, dar am vrut, cu această ocazie, să vă şi prezentăm care este programul de activităţi, care sunt noutăţile şi ce ne-am propus ca obiective primordiale în 2011.
După cum bine ştiţi sau aţi aflat de pe site-urile Uniunii, la şedinţa Consiliului Superior UNAI, din data de 11.11.2010, s-a hotărât reorganizarea asociaţiei noastre pe trei centre regionale principale, şi anume: Bucureşti, Cluj şi Bacău, urmând ca celelalte filiale – din Maramureş, Sibiu, Timiş, Baia Mare, Constanţa, Braşov, Iaşi şi Galaţi – să fie arondate celor trei centre regionale.
Acest lucru s-a decis pentru o mai bună coordonare a activităţii Uniunii, întrucât atât neplata cotizaţiei lunare a membrilor şi lipsa aportului filialelor cu cota stabilită către UNAI-Central, cât şi neimplicarea sufletească şi materială a factorilor de decizie din cadrul conducerii filialelor au dus la paralizarea relaţiilor de comunicare ce existau când ordonanţa OG3/2000 era în funcţiune.
Începând cu acest an ne-am propus revigorarea activităţii Uniunii printr-o serie de scopuri tangibile din punct de vedere operaţional care în primul rând vor ajuta membrii noştri să fie profesionişti, dar şi mai eficienţi.
În acest sens, vă informăm că:
1. UNAI a devenit singura asociaţie reprezentativă la nivel naţional care a obţinut asigurarea de răspundere profesională pentru agenţi imobiliari. Astfel, în data de 04 februarie 2011 s-a încheiat parteneriatul cu SC Astra Asigurări SA şi SC Marsh Broker SRL în vederea efectuării acestui serviciu. Poliţa de asigurare este întocmită doar pentru membrii UNAI şi va întări încrederea consumatorilor de servicii imobiliare să apeleze la agenţii imobiliari care lucrează într-o societate membră UNAI. Totodată, acest serviciu va fi catalogat ca o “acoperire” pentru agenţii imobiliari în cazul în care clientul este nemulţumit de serviciile sale şi îl acţionează în judecată pentru malpraxis.
2. UNAI este singura asociaţie reprezentativă la nivel naţional care organizează cursuri de CALIFICARE pentru agenti imobiliari, conform cod COR 3413.3.1. Astfel, ne-am propus ca până la finele anului toţi agenţii imobiliari ce activează pe piaţă, fie membri sau nu, să fie “calificaţi la locul de muncă”. Menţionăm că acest lucru este obligatoriu conform Standardului European Imobiliar SR EN 15733, standard pe care ASRO – Asociaţia Română de Standardizare din România, l-a implementat deja în România încă de anul trecut, sub nr. ICS 03.080.30 / iunie 2010.
3. UNAI este singura asociaţie reprezentativă la nivel naţional care eliberează licenţe şi atestate cu timbru sec, inseriate la nivel naţional, serii şi numere valabile de când OG3/2000 era operaţională. Începând din acest an, UNAI va elibera diploma de “Membru CEPI”, care va atesta faptul că agenţia respectivă respectă normele şi standardele europene în vigoare, cu referire strictă la practicile deontologice ale brokerului imobiliar. Această diplomă va constitui un atu în relaţia cu clienţii străini, investitori sau dezvoltatori imobiliari, care activează pe piaţa imobiliară din România.
4. UNAI va elibera legitimaţii personalizate cu fotografie şi inseriate la nivel naţional fiecărui agent imobiliar ce este CALIFICAT şi ASIGURAT PROFESIONAL în această meserie şi aparţine totodată unei agenţii imobiliare membre active. Vom pune în aplicare acest plan pentru a ne diferenţia de ceilalţi agenţi imobiliari şi pentru a putea fi recunoscuţi de către clienţi.
5. Membrii UNAI vor folosi modele standard de contracte de prestări servicii imobiliare pentru cumpărători şi chiriaşi, contracte de exclusivitate pentru vânzători şi proprietari, modele de precontracte de vânzare-cumpărare, toate cu antetul Uniunii. Ne-am propus acest lucru pentru a ne diferenţia de celelalte agenţii imobiliare şi pentru a fi recunoscuţi de consumatorii de servicii imobiliare în ceea ce priveşte modul de lucru.
6. UNAI continuă demersurile pentru promovarea unei legi care să reglementeze domeniul imobiliar. Astfel, s-a făcut lobby pe lângă clasa politică pentru susţinerea acestui proiect care, fără echivoc, în viitorul apropiat, se va concretiza într-o lege.
7. UNAI va participa în lunile mai şi septembrie la Târgul Naţional Imobiliar – TNI cu stand propriu, unde membrii UNAI vor putea participa GRATIS cu oferte proprii.
8. Trimestrial, vom continua organizarea de întâlniri sub emblema “Cafeneaua Imobiliară”, împreună cu partenerul nostru oficial – imobiliare.ro, eveniment care se doreşte a căpăta un caracter regional.
9. UNAI este în discuţii avansate cu partenerii săi pentru realizarea unui portal la nivel regional şi/sau naţional pentru postarea tuturor ofertelor membrilor noştri pentru o mai bună vizibilitate pe internet.
10. Cotizaţia de membru UNAI se va achita, începând cu acest an, trimestrial, iar firmele care vor achita pe tot anul vor beneficia de o reducere de 10%. Totodată, asigurarea de răspundere profesională pentru toţi agenţii imobiliari va fi achitată din momentul în care societatea devine membru activ. Facem menţiunea că o societate este considerată membru activ dacă are cotizaţia achitată la zi.

OBSERVAŢIE:

Ne-am propus ca până la data de 1 martie 2011, licenţele, atestatele, legitimaţiile şi diplomele să fie eliberate pentru cei ce le vor solicita. Cei care nu au trimis pozele pentru legitimaţii sunt rugaţi să o facă cât mai curând posibil.
Facem menţiunea că cei care nu mai doresc să fie membri UNAI pot face o adresă de retragere sau de suspendare din Uniune (acest lucru este valabil pentru firmele care au cotizaţia achitată la zi). Pentru societăţile care nu au achitat cotizaţia la zi sunt rugate să o facă până la 1 martie 2011, dată după care îşi vor pierde calitatea de membru UNAI. Acest lucru va atrage după sine pierderea dreptului de a mai folosi emblema UNAI pe site-urile proprii sau în oricare altă publicaţie sau reclamă. Vă reamintim că sigla UNAI este rezervată la OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci) sub nr. 96356 / 24.07.2008 şi dreptul de folosinţă îl au doar membrii activi UNAI.

În speranţa că planul de activităţi al Uniunii este în asentiment cu ideea noastră de a veni în sprijinul dumneavoastră, vă asigurăm şi pe viitor de întreaga noastră disponibilitate.

Popovici Florin, Prim-Vicepreşedinte UNAI România

Imobiliare.ro este site-ul de imobiliare din România cu cea mai mare încredere în rândul utilizatorilor. Imobiliare.ro promite celor care își caută o locuință, cumpărători și chiriași, cea mai bună experiență de căutare și îi ajută să ia cea mai bună decizie pentru a găsi casa ideală.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe