Deşi complexurile cu sute de apartamente oferă mai multe facilităţi, clienţii actuali preferă adesea o locuinţă într-o vilă sau într-un bloc cu patru etaje.
În ultimii doi ani au fost finalizate numeroase apartamente noi, însă nu toate reuşesc să atragă atenţia celor care îşi doresc acum o locuinţă. Potrivit unei analize realizate de organizatorii târgului imobiliar Project Expo, preferatele cumpărătorilor la ora actuală sunt locuinţele situate în blocuri cu maximum patru etaje sau în vile. Asta în ciuda faptului că, de multe ori, ansamblurile cu sute de unităţi locative oferă mai multe facilităţi (acces la săli de sport sau fitness, locuri de parcare gratuite în subteran etc.). “Se vând proiectele concepute şi dezvoltate în timpul crizei, adaptate cerinţelor actuale. «Dinozaurii», rămăşite nevândute ale unor prospere vremuri apuse, imobile cu suprafeţe prea mari, finisaje superluxoase, care induc preţuri mari, nu au căutare!”, explică Giulio Angheloiu, managerul agenţiei Premier Service. „Cumpărătorii văd o problemă în a se muta în mastodonţi cu sute de apartamente şi doar patru-cinci locatari”, adaugă acesta. Orientarea clienţilor în primul rând în funcţie de criteriul financiar are şi dezavantaje. Potrivit reprezentanţilor Project Expo, mergând pe logica celui mai mic preţ, cumpărătorii pot lăsa într-un plan secundar calitatea unei construcţii.
Reputaţia developerului, criteriu esenţial de achiziţie
Un element căruia cei care îşi doresc acum o casă îi acordă o importanţă deosebită este reprezentat de reputaţia dezvoltatorului. „Un client mulţumit atrage după el încă unul, în timp ce unul nemulţumit îndepărtează alţi 10 potenţiali cumpărători”, subliniază managerul Premier Service. La rândul său, Sorin Săraru, managing partner Project Events (compania care organizează târgul Project Expo), crede că imaginea dezvoltatorilor este dată în primul rând de istoricul acestora. „Acum, mai mult ca niciodată, ei trebuie să se muleze cât mai bine pe cerinţele potenţialilor cumpărători şi să fie cât mai deschişi la dorinţele lor. La fel de important este ca aceştia să-şi fi respectat promisiunile făcute celor care deja au cumpărat de la ei”, explică Sararu.