Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
29 August 2011

Bucureştiul, pe lista pieţelor europene „fierbinţi” pentru investiţii. Consultanţii nu preconizează încă o explozie a tranzacţiilor

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Ultima actualizare: 29 August 2011

Cele mai atractive sunt proprietăţile locale de retail, urmate de cele de birouri şi industriale.

În ciuda contextului economic încă incert, ţara noastră oferă în prezent mai multe oportunităţi pentru investiţii decât la începutul anului. Potrivit studiului Fair Value Index (un indice ce măsoară atractivitatea proprietăţilor comerciale în lume) realizat de compania de consultanţă DTZ, în trimestrul al doilea din 2011 segmentul bucureştean de retail s-a situat pe lista pieţelor „fierbinţi” pentru investiţii la nivelul continentului. Sectoarele industrial şi de birouri au înregistrat şi ele majorări ale gradului de atractivitate, fără a se înscrie însă pe lista celor mai căutate proprietăţi. “În linie cu tendinţa înregistrată în întreaga Europă, atractivitatea proprietăţilor imobiliare creşte şi în România, pe fondul unei perspective economice incerte. În ultimul trimestru, retailul a rămas sectorul cel mai atractiv pentru investitori, mai ales din cauza valorilor de capital relativ reduse ale proprietăţilor comerciale, coroborate cu chiriile stabile”, subliniază Bogdan Sergentu (foto), şeful departamentului de consultanţă şi evaluare al DTZ Echinox.

În ciuda perspectivelor pozitive pe care le are piaţa locală, consultanţii locali sunt precauţi în aşteptările pe care le au pentru perioada următoare. „Pe măsură ce creşte Fair Value Index şi, astfel, atractivitatea proprietăţilor imobiliare, acest lucru ar trebui să se reflecte teoretic într-o creştere în viitor a volumului tranzacţiilor. Cu toate acestea, incertitudinea actuală a evoluţiei pieţei face ca orice astfel de prognoză să fie prematură”, spune Sergentu.

Europa Centrală şi de Est, în centrul atenţiei
Potrivit raportului de piaţă citat, proprietăţile comerciale din Europa sunt acum mai atractive pentru investitori, indicele calculat de DTZ crescând la valoarea 41, faţă de 32, cât era în primul trimestru al anului. Majoritatea pieţelor “fierbinţi” de pe continent sunt acum concentrate Europa Centrală şi de Est, în sectoarele office şi de retail. Astfel, pe lângă Bucureşti, atractive mai sunt proprietăţile de birouri din Moscova, precum şi cele de retail din Moscova şi Praga. „Se preconizează că aceste pieţe vor prezenta o creştere substanţială de capital pe termen mediu, generată de comprimarea puternică a yield-urilor şi de creşterea semnificativă a chiriilor, ce compensează riscul mai mare perceput pe aceste pieţe”, se arată în studiul companiei.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
În contextul pandemiei, parcurile de retail au avut de câștigat în fața mallurilor

Mallurile au resimțit efectele închiderii magazinelor cu produse neesențiale, dar și a restaurantelor și cinematografelor. Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul...

citește mai departe
În cadrul ansamblului Dimri Residence va fi finalizată o clădire mixtă, de retail și birouri, în vara lui 2021

Imobilul va avea o suprafață de 7.000 de metri pătrați, peste 40% dintre spațiile comerciale disponibile aflându-se în discuții în vederea închirierii. Dezvoltatorul imobiliar Dimri Construction & Development, de...

citește mai departe
Dezvoltatorii se extind și în județele care duceau lipsă de proiecte comerciale moderne. Parcurile de retail, „pariul” momentului

În ciuda epidemiei de Covid-19, capitalele de județ sunt atractive pentru investitorii în proiecte de retail, datorită potențialului lor economic. Cel mai recent raport de piață realizat de compania...

citește mai departe
Românii n-au renunțat la cumpărături: aproape o treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari în T3 2020 față de 2019, în ciuda scăderii traficului în magazine

Evoluția celor doi indicatori relevă că, deși merg mai rar în magazine, consumatorii sunt dispuși să cheltuiască mai mult într-o singură „vizită”. Deși retailul a fost unul dintre cele...

citește mai departe
Cele mai recente livrări de pe piața de retail. La cât ajunge stocul autohton de asemenea spații

Potrivit reprezentanților Cushman & Wakefield Echinox, piața de profil prezintă în continuare potențial de dezvoltare. În urma celor mai recente livrări de centre comerciale, stocul de retail modern din...

citește mai departe