Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
23 iun. 2011

Dezvoltatorul de retail Oasis îşi face divizie de property management

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Oficialii companiei estimează că vor avea în administrare peste 100.000 de metri pătraţi până la sfârşitul acestui an.

Compania internaţională Oasis, care a dezvoltat pe piaţa autohtonă o serie de proiecte de retail (printre care magazinele Plus/Lidl şi Kaufland), a anunţat înfiinţarea unei noi divizii, cu numele de Shopping Center Services. Aceasta va oferi servicii dedicate de administrare comercială şi tehnică pentru sectorul de retail. Noua divizie este condusă de Brigitte Schmitt (foto), fosta şefă a departamentului de property management al DTZ România, şi are în administrare în momentul de faţă un portofoliu de peste 25.000 de metri pătraţi de spaţii comerciale, amplasate în proiectele dezvoltate până acum de Oasis Development. “Divizia de Shopping Center Services a pornit de la nevoile noastre ca şi dezvoltatori şi proprietari de spaţii de retail. Ne-am decis însă să preluăm şi acest tip de servicii pentru a putea asigura clienţilor noştri standardele cu care sunt obişnuiţi în alte ţări. Portofoliul noii divizii cuprinde în prezent dezvoltările proprii ale Oasis, dar vizăm extinderea atât pe piaţa de retail, cât şi în alte segmente ale sectorului imobiliar”, spune Klaus Reisenauer, managing partner al Oasis. Potrivit estimărilor companiei, până la sfârşitul acestui an noua divizie de property management va avea în administrare peste 100.000 de metri pătraţi de spaţii de retail.

O piaţă încă „în faşă”, estimată la 200 milioane de euro
Potrivit reprezentanţilor Oasis, în momentul de faţă, segmentul autohton de property management, evaluat anul trecut la o valoarea de aproximativ 200 milioane de euro, se află încă la începutul dezvoltării sale. “Cred că pe piaţa locală este foarte mult de făcut, ceea ce nu se poate spune despre alte pieţe, mai dezvoltate. Odată cu evoluţia pieţei de retail în România şi creşterea concurenţei, vor exista detalii ce ţin de modul în care se face administrarea centrelor şi a mixului de chiriaşi care vor face diferenţa”, subliniază Brigitte Schmitt, partener în cadrul Oasis Shopping Center Services. Aceasta spune că, în România, costurile de administrare a centrelor comerciale sunt adesea foarte ridicate, existând situaţii când acestea ajung la un nivel comparabil cu o a doua chirie. Spre comparaţie, în alte pieţe europene aceste cheltuieli nu depăşesc 25% din valoarea chiriei nete. Un alt lucru extrem de important pentru succesul unui centru comercial constă în configurarea atentă a mixului de chiriaşi, pentru a asigura astfel sustenabilitatea pe termen lung a acestuia.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Românii n-au renunțat la cumpărături: aproape o treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari în T3 2020 față de 2019, în ciuda scăderii traficului în magazine

Evoluția celor doi indicatori relevă că, deși merg mai rar în magazine, consumatorii sunt dispuși să cheltuiască mai mult într-o singură „vizită”. Deși retailul a fost unul dintre cele...

citește mai departe
Cele mai recente livrări de pe piața de retail. La cât ajunge stocul autohton de asemenea spații

Potrivit reprezentanților Cushman & Wakefield Echinox, piața de profil prezintă în continuare potențial de dezvoltare. În urma celor mai recente livrări de centre comerciale, stocul de retail modern din...

citește mai departe
Revenire peste așteptări pentru segmentul imobiliar cel mai afectat de situația din domeniul sanitar

Până în momentul de față, vânzările consemnate pe această piață au înregistrat o recuperare destul de abruptă, în formă de V. Dată fiind închiderea centrelor comerciale în perioada stării...

citește mai departe
Perspectivele pieței de retail pentru 2020: spațiile comerciale moderne vor trece de 4 milioane de metri pătrați. Vezi proiectele programate!

Cu un total de 32 de proiecte comerciale, Bucureștiul deține o pondere de aproximativ o treime din stocul disponibil la nivel național. Potrivit analizelor efectuate de compania de consultanță...

citește mai departe
Chiar dacă o vreme nu au lucrat de la sediu, 90% dintre chiriașii marilor clădiri de birouri și-au achitat la timp obligațiile contractuale

În ceea ce privește potențialul de generare a veniturilor, sectorul office se bucură, în continuare, de perspective pozitive. În prima jumătate din 2020, majoritatea companiilor din clădirile de birouri...

citește mai departe