Oficialii companiei estimează că vor avea în administrare peste 100.000 de metri pătraţi până la sfârşitul acestui an.
Compania internaţională Oasis, care a dezvoltat pe piaţa autohtonă o serie de proiecte de retail (printre care magazinele Plus/Lidl şi Kaufland), a anunţat înfiinţarea unei noi divizii, cu numele de Shopping Center Services. Aceasta va oferi servicii dedicate de administrare comercială şi tehnică pentru sectorul de retail. Noua divizie este condusă de Brigitte Schmitt (foto), fosta şefă a departamentului de property management al DTZ România, şi are în administrare în momentul de faţă un portofoliu de peste 25.000 de metri pătraţi de spaţii comerciale, amplasate în proiectele dezvoltate până acum de Oasis Development. “Divizia de Shopping Center Services a pornit de la nevoile noastre ca şi dezvoltatori şi proprietari de spaţii de retail. Ne-am decis însă să preluăm şi acest tip de servicii pentru a putea asigura clienţilor noştri standardele cu care sunt obişnuiţi în alte ţări. Portofoliul noii divizii cuprinde în prezent dezvoltările proprii ale Oasis, dar vizăm extinderea atât pe piaţa de retail, cât şi în alte segmente ale sectorului imobiliar”, spune Klaus Reisenauer, managing partner al Oasis. Potrivit estimărilor companiei, până la sfârşitul acestui an noua divizie de property management va avea în administrare peste 100.000 de metri pătraţi de spaţii de retail.
O piaţă încă „în faşă”, estimată la 200 milioane de euro
Potrivit reprezentanţilor Oasis, în momentul de faţă, segmentul autohton de property management, evaluat anul trecut la o valoarea de aproximativ 200 milioane de euro, se află încă la începutul dezvoltării sale. “Cred că pe piaţa locală este foarte mult de făcut, ceea ce nu se poate spune despre alte pieţe, mai dezvoltate. Odată cu evoluţia pieţei de retail în România şi creşterea concurenţei, vor exista detalii ce ţin de modul în care se face administrarea centrelor şi a mixului de chiriaşi care vor face diferenţa”, subliniază Brigitte Schmitt, partener în cadrul Oasis Shopping Center Services. Aceasta spune că, în România, costurile de administrare a centrelor comerciale sunt adesea foarte ridicate, existând situaţii când acestea ajung la un nivel comparabil cu o a doua chirie. Spre comparaţie, în alte pieţe europene aceste cheltuieli nu depăşesc 25% din valoarea chiriei nete. Un alt lucru extrem de important pentru succesul unui centru comercial constă în configurarea atentă a mixului de chiriaşi, pentru a asigura astfel sustenabilitatea pe termen lung a acestuia.