Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
30 ian. 2013

Imobiliare.ro lansează SpatiiComerciale.ro, primul portal dedicat exclusiv segmentului comercial

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei

Obiectivul pentru 2013 vizează recuperarea investiţiei în proiect, estimată la 100.000 de euro.

Imobiliare.ro lansează SpaţiiComerciale.ro, primul proiect online destinat exclusiv segmentului comercial. Noua platformă, pentru care au fost necesare mai bine de şase luni de dezvoltare, urmăreşte să devină un hub informaţional în materie de spaţii de birouri, retail, hale logistice şi industriale, terenuri, dar şi de alte proprietăţi cu potenţial investiţional. „Nevoia de a separa conţinutul rezidenţial de cel comercial şi lansarea proiectului SpatiiComerciale.ro s-au desprins în urma unei serii de cercetări calitative de tip focus-grup, organizate în 2012, cu potenţiali chiriaşi, consultanţi, mici şi mari proprietari, dezvoltatori de spaţii de birouri şi parcuri de retail, reprezentanţi ai unor companii multinaţionale, ai mediului antreprenorial sau ai unor IMM-uri locale”, subliniază Adrian Erimescu, directorul general al Imobiliare.ro.

Venituri de un milion de euro până în 2015
Pentru primul an, dezvoltatorii proiectului urmăresc recuperarea investiţiei, estimată la 100.000 de euro, precum şi atragerea unui număr cât mai mare de anunţuri. Obiectivele pe termen mediu sunt atragerea de venituri cumulate de un milion de euro şi depăşirea pragului de 30.000 de anunţuri, până la finalul lui 2015. ”Pornim cu 9.500 de spaţii comerciale din 437 de localităţi, ceea ce înseamnă că deja am reuşit să reunim cel mai mare număr de anunţuri într-un singur loc. O treime din oferta disponibilă deja pe site este concentrată în Bucureşti, urmează Timişoara (1.500 de anunţuri) şi Cluj-Napoca (980 de anunţuri). Peste 500 de anunţuri sunt deja şi în Constanţa, Ploieşti sau Braşov. La fel ca şi în cazul Imobiliare.ro, vom pune un mare accent pe acurateţea bazei de date cu scopul de a comunica tendinţele acestei pieţe. Mai mult, vom păstra în site inclusiv anunţurile deja închiriate. În plus, proprietarii vor avea la dispoziţie o serie de rapoarte prin care pot urmări performanţa portofoliului propriu de oferte în comparaţie cu anunţurile concurente”, notează Adrian Erimescu, directorul general al Imobiliare.ro. Acesta precizează că toate proprietăţile sunt localizate pe hartă şi că sunt păstrate în site inclusiv activele închiriate, ceea ce dă o vizibilitate de ansamblu asupra ofertei din piaţă.

O punte între proprietari şi chiriaşii mici şi mijlocii
Potrivit reprezentantului Imobiliare.ro, scopul platformei SpatiiComerciale.ro este de a facilita comunicarea, uneori obstrucţionată din cauza gradului ridicat de fragmentare, dintre acel segment al cererii reprezentat de IMM-uri şi firme antreprenoriale şi oferta existentă pe piaţa locală a proprietăţilor comerciale. Astfel, din punctul de vedere al proprietarilor, în momentul de faţă, chiriaşii tradiţionali – marile companii – reprezintă un segment relativ stabil de clienţi: aceştia vizează de regulă spaţii de tip prime, semnează contracte pe perioade de (până la) 5 ani şi sunt, de regulă, aduşi de companiile de consultanţă imobiliară. Există însă un alt segment important de clienţi, foarte dinamic, reprezentat de IMM-uri şi mediul antreprenorial, la care proprietarii nu au acces în mod facil.

Pe de altă parte, din punctul de vedere al potenţialilor chiriaşi, oferta de proprietăţi comerciale din piaţă este foarte fragmentată, ceea ce le îngreunează accesul la spaţiile disponibile. Această categorie de clienţi are oricum un acces limitat la spaţiile prime, din cauza preţurilor ridicate şi condiţiilor contractuale greu de îndeplinit pentru o firmă mică (contract pe termen lung, garanţia echivalentă a câtorva luni de chirie etc.), dar poate reprezenta o bună piaţă pentru majoritatea spaţiilor stradale sau clădirile de birouri de clasă B sau C. Pe de altă parte, ofertele sunt greu de găsit şi prezentate sumar, iar chiriaşii nu au posibilitatea de a contacta formal pe proprietarul unui spaţiu deja închiriat (dar care poate fi disponibil pe piaţă într-un interval de timp relativ scurt).

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Comerțul online, supapă de supraviețuire pentru retailul autohton – și pentru economie în general

În afara produselor alimentare, farmaceutice, de întreținere și veterinare, comerțul online reprezintă, în momentul de faţă, singura opțiune pentru consumatori. În contextul deciziei autorităților de a suspenda temporar activitatea...

citește mai departe
Proiecte industriale, office și de retail de peste 1,2 milioane de metri pătrați anunțate pentru 2020

În 2019, spațiile industriale și logistice au reprezentat aproape 70% din livrările consemnate la nivel național. Anul 2020 va aduce un nou record național al livrărilor de noi spații...

citește mai departe
„Renașterea” unei clădiri-simbol a Bucureștiului interbelic: Magazinul București, atunci și acum (FOTO). Cât a costat refacerea lui

Susținute de către actualii proprietari ai clădirii, doi investitori de origine olandeză, lucrările au durat mai puțin de un an și jumătate. Reconstrucția celebrului Magazin București, cu o istorie...

citește mai departe
În 2020, investițiile în imobiliare pot depăși un miliard de euro. Tot piața de birouri va fi „vedeta”

Atingerea acestui prag financiar ar echivala cu o creștere de circa 55% față de volumul consemnat anul trecut. 2020 se conturează a fi cel mai bun an pentru investițiile...

citește mai departe
2019, comparabil cu 2008 la livrările de spații comerciale moderne. Cum se întrevede 2020

Stocul comercial modern din România este distribuit aproximativ egal între segmentul de birouri, cel de retail și cel logistic. Pe parcursul anului 2019, dezvoltatorii imobiliari au livrat, la nivel...

citește mai departe