Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
4 aug. 2020

Planuri mari pentru Calea Victoriei: șapte noi clădiri de birouri, plus șase hoteluri. Investiţiile pot depăşi 300 de milioane de euro

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Hotelurile de patru și cinci stele din această zonă reprezintă circa 30% din capacitatea de cazare a Bucureștiului pe acest segment.

În opinia specialiștilor, această zonă de prestigiu a Capitalei poate redeveni o destinație turistică și de afaceri de top la nivel european.

Potrivit reprezentanților companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, zona Calea Victoriei din București va continua să se dezvolte ca pol de birouri și hotelier în următorii ani. Astfel, planurile dezvoltatorilor vizează ridicarea a șapte noi clădiri de birouri, dar și a șase hoteluri pe artera cu o lungime de 2,8 kilometri situată între Piața Victoriei și Piața Națiunile Unite. Valoarea investițiilor în acest proiecte poate depăși, potrivit estimărilor, pragul de 300 de milioane de euro.

„Calea Victoriei este o arteră în jurul căreia poate fi repornită construcția Bucureştiului, în condițiile în care zona cuprinde o serie dintre cele mai importante bijuterii arhitecturale românești, care trebuie conservate și puse în valoare, dar și o sumedenie de imobile lăsate în paragină care necesită investiții substanțiale în consolidare sau redezvoltare. Ne bucură să vedem un număr tot mai ridicat de dezvoltatori dornici să concretizeze potențialul zonei, investind atât în renovarea unor clădiri istorice, cât și în imobile noi care se încadrează în specificul arhitectural. Având o masă critică de spaţii de birouri și facilități de cazare moderne și beneficiind de o varietate de atracții gastronomice și culturale, Calea Victoriei poate redeveni o destinație turistică și de afaceri de top la nivel european.”

Mihnea Şerbănescu, General Manager, Cushman & Wakefield Echinox

 

Citește și:
Mai e sau nu Bucureștiul „micul Paris”? O perspectivă modernă, prin vitrinele magazinelor de lux

Peste 700 de noi camere de hotel, de patru sau cinci stele

Noile clădiri de birouri vor avea o suprafață închiriabilă de peste 100.000 de metri pătrați, iar hotelurile ar urma să suplimenteze oferta cu peste 700 de camere, cotate la patru și cinci stele. În momentul de față, cele mai avansate proiecte sunt hotelul Autograph by Marriott Old Town, care va dispune de 214 camere, dar și proiectele de birouri Millo Offices, Tandem Offices şi Dacia One, toate acestea având o suprafaţă închiriabilă de circa 40.000 de metri pătraţi.


Ținând cont de costurile cu terenurile din zonă, printre cele mai mari din București, valoarea investițiilor poate fi estimată la peste 2.000 de euro pe metru pătrat închiriabil de birouri și, respectiv, între 100.000 și 150.000 de euro per cameră de hotel cotat la patru sau cinci stele. Astfel, dezvoltarea proiectelor office planificate ar ajunge la peste 200 de milioane de euro, în vreme ce hotelurile ar atrage un buget cuprins între 75 și 110 milioane de euro, notează reprezentanții Cushman & Wakefield Echinox.

Mai puțin de 2% din stocul office al Capitalei

În prezent, în zona Calea Victoriei sunt localizate 12 clădiri de birouri cu o suprafață închiriabilă de circa 55.000 de metri pătrați, ceea ce echivalează cu mai puțin de 2% din stocul office modern al Capitalei. În ceea ce privește oferta existentă pe segmentul hotelier, zona Calea Victoriei este cea mai dezvoltată din București: aceasta dispune, în prezent, de un stoc de peste 2.000 de camere, amplasate în hoteluri cotate la patru și cinci stele – ceea ce reprezintă circa 30% din capacitatea de cazare a Bucureștiului pe acest segment.

Cele mai recente proiecte finalizate în această zonă sunt hotelul Moxy Old Town de pe strada Doamnei, care dispune de 119 camere, dar și clădirile de birouri Victoriei 109 și Mendeleev Office 5, care dispun de o suprafață închiriabilă cumulată de peste 10.000 de metri pătrați.

Sursa: Cushman & Wakefield Echinox

Arteră comercială și zonă de promenadă

Calea Victoriei este considerată cea mai reprezentativă arteră comercială a Bucureştiului, atrăgând de-a lungul timpului o serie de branduri vestimentare premium și de lux, precum COS, Hugo Boss sau Gucci. În ultimii ani, aceasta tinde să redevină o zonă de promenadă, în special seara și în weekend, cele câteva zeci de palate și clădiri reprezentative din zonă (ce adăpostesc muzee, spaţii culturale sau instituții publice) fiind importante puncte de atracție. În plus, Calea Victoriei este o destinație importantă și din punctul de vedere al disponibilității restaurantelor, barurilor și cafenelelor (situate în zona Amzei – Ateneu sau Lipscani – Smârdan, în Centrul Vechi).

Citește și:
Perspectivele pieței de retail pentru 2020: spațiile comerciale moderne vor trece de 4 milioane de metri pătrați. Vezi proiectele programate!

Pentru o mai bună dezvoltare a acestei zone, reprezentanții Cushman & Wakefield Echinox recomandă autoritățileor să ia câteva măsuri, precum:

• construirea unei parcări subterane în Piața Revoluției
• amenajarea și punerea în valoare a spaţiilor verzi din jurul Sălii Palatului
• clarificarea procesului de autorizare, astfel încât acesta să ofere mai multă predictibilitate
• accelerarea procesului de renovare și consolidare a clădirilor aflate în patrimoniul public
• crearea unor programe de finanțare și aplicarea de măsuri coercitive pentru proprietarii de clădiri degradate

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Spații de birouri de aproape 500.000 de metri pătrați se află în dezvoltare în cinci mari centre regionale. Au termene de predare până la finele lui 2021

Unii dezvoltatori, din București, Timișoara sau Iași, au început construcția unor noi proiecte chiar în această perioadă. Potrivit celor mai recente rapoarte de piață realizate de compania de consultanță...

citește mai departe
A fost finalizată cea mai mare achiziție de birouri. E un record absolut pentru piața din România!

Tranzacția a avut ca obiect mai multe active imobiliare de tip office și reprezintă aproximativ o treime din valoarea pieței de investiții imobiliare estimată pentru anul acesta. AFI Europe,...

citește mai departe
Studiu PwC: Patru din cinci directori de companii se așteaptă ca munca de la distanță să continue

Acest gen de activitate nu va înlocui lucrul de la birou – cele două variante vor fi, cel mai probabil, combinate, într-o manieră sau alta. Patru din cinci directori...

citește mai departe
Perspectivele imobiliarelor locale, în contextul COVID-19. Va accelera maturizarea pieței rezidențiale?

Provocările din domeniul sanitar pot avea și consecințe pozitive, în funcție și de modul în care vor fi gestionate. Ca orice altă sferă de activitate, domeniul eterogen al imobiliarelor...

citește mai departe
Pentru a păstra „distanța socială”, unele companii își extind birourile. Fiecărui angajat ar trebui să-i revină nu zece, ci 20 de metri pătrați

Ca urmare a tendinței determinate de pandemia de COVID-19, Globalworth România, unul dintre marii jucători de pe piața office autohtonă, a închiriat, în ultimele trei luni, peste 25.000 de...

citește mai departe