Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
21 aug. 2020

Studiu PwC: Patru din cinci directori de companii se așteaptă ca munca de la distanță să continue

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Sursă foto: Unsplash.com

Acest gen de activitate nu va înlocui lucrul de la birou – cele două variante vor fi, cel mai probabil, combinate, într-o manieră sau alta.

Patru din cinci directori generali se așteaptă ca munca de la distanță în companiile lor să continue pe termen lung, după ce au constatat că temerile privind scăderea productivității în așa-numita perioadă de „lockdown” s-au dovedit nefondate, relevă un studiu realizat de PwC la nivel global, în perioada iunie-iulie 2020. Dn menționat este că un sondaj anterior al companiei, derulat în luna aprilie, arăta că aproape jumătate dintre directorii financiari se așteptau la scăderea productivității din cauza lipsei capacităților de lucru la distanță. Două luni mai târziu, însă, ponderea deținută de această categorie de respondenți a coborât la 26%.

„Directorii generali consideră că au trecut un test critic în ultimele luni și acum sunt pregătiți să valorifice tendințele durabile aduse de Covid-19. Noua normalitate a pus la încercare capacitatea companiilor de a-și desfășura activitățile fără ca angajații să călătorească, fără întâlniri în persoană și alte modalități de lucru ce păreau indispensabile și le-a impus să se adapteze pentru a avea o productivitate comparabilă sau mai mare. Cultura organizațională, specificul afacerii și investițiile în tehnologie au jucat și vor juca un rol foarte important în acest proces, unele activități devenind chiar mai eficiente. Pe viitor ne așteptăm ca multe companii să îmbine munca de la distanță cu cea de la birou.”

Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România

 

Citește și:
40% dintre angajați revin în clădirile de birouri. Cam atât permit și spațiile închiriate de companii, respectând regulile de „distanțare”

Lipsa unui spațiu de lucru dedicat, una dintre marile provocări ale muncii de acasă

Digitalizare și modele de lucru mai flexibile

Studiul menționat a fost realizat în rândul a 699 de directori generali din întreaga lume, dintre care 16% activează în cadrul unor organizații cu venituri de un miliard de dolari sau mai mult, 32% în companii cu venituri cuprinse între 101 și 999 de milioane de dolari, iar 40% în companii cu venituri de până la 100 de milioane de dolari.

Două aspecte-cheie au rezultat din răspunsurile date de acești participanți atunci când au fost întrebați despre prioritățile lor. Cel dintâi ține de intenția de a aplica soluții de digitalizare la o scară mai largă în cadrul companiilor, fie prin automatizarea operațiunilor principale, fie adăugând produse și servicii digitale. Cel de-al doilea aspect vizează dezvoltarea unei forțe de muncă mai flexibile și mai implicate, prin creșterea ponderii angajaților în măsură să lucreze de la distanță, precum și prin programe de îmbunătățire a siguranței și sănătății.„În aceste condiții, tendințele generate de pandemia COVID-19 care vor continua sunt automatizarea, menționată de 76% dintre directorii generali, spațiile de birouri cu puțini angajați (61%), securizarea lanțurilor de aprovizionare (58%), contractele temporare (54%) și siguranța publică (50%)”, au arătat reprezentanții PwC.

Citește și:
Când teleworking-ul devine o necesitate: 5 sfaturi pentru a te adapta mai ușor lucrului de acasă

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum au evoluat investițiile în activele imobiliare autohtone în S1 2021

Cea mai mare tranzacție înregistrată până acum în acest an a avut loc în trimestrul al treilea, pe piața de birouri din Capitală. Valoarea totală a investițiilor în activele...

citește mai departe
Piața birourilor din București, la un an după declanșarea pandemiei de Covid-19

Potrivit estimărilor uneia dintre marile companii de consultanță de pe piața locală, o pondere scăzută dintre angajați lucrează permanent la sediul firmei în momentul de față. Activitatea de închiriere...

citește mai departe
8 din 10 angajați au așteptarea de a lucra într-un mediu sănătos. Certificarea clădirilor de birouri, o necesitate?

Garantarea unor condiții de lucru corespunzătoare constituie un avantaj competitiv pentru angajatori în strategia de atragere și retenție a talentelor. Aproape 96% dintre angajații români consideră că standardele care...

citește mai departe
Griffes: Semne puternice de revenire pentru închirierile de birouri din Capitală în T2 2021. Avans de 80% estimat la capitolul livrări față de 2020

O creștere a numărului de semnări de contracte noi pe piața de birouri a început să se resimtă la începutul sezonului estival. Cel de-al doilea trimestru al anului în...

citește mai departe
Achiziții de active imobiliare în valoare de 300 de milioane de euro în S1 2021. „România continuă să ofere printre cele mai atractive randamente din regiune”

Potrivit consultanților Cushman & Wakefield Echinox, tranzacțiile încheiate în prima jumătate a anului au fost susținute de apetitul pentru birouri al investitorilor austrieci. Valoarea totală a tranzacțiilor cu active...

citește mai departe