Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
3 oct. 2012

50 de milioane de euro pentru transformarea primelor două malluri din Bucureşti. Vezi cum vor arăta

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei

Zonele de cumpărături ale centrelor comerciale vor fi completate de elemente concepute să răspundă nevoii vizitatorilor de a-şi petrece timpul liber.

Turcii de la Anchor Grup, cei care au dezvoltat primele două malluri din Capitală – Bucureşti Mall, în 1999 (foto 1), şi Plaza Mall, în 2004 (foto 2) –, au anunţat că vor investi 50 de milioane de euro în extinderea şi reamenajarea celor două centre comerciale. Fondurile vor proveni din surse proprii, prin susţinerea grupului de investiţii Fiba Holding, din care face parte compania.

În urma schimbărilor efectuate asupra proiectelor de retail, suprafaţa închiriabilă a fiecăruia dintre ele va creşte cu aproximativ 20%. „Vom avea, practic, două malluri noi în Bucureşti. Nu este vorba despre o simplă renovare, ci despre o primă transformare majoră a unui proiect de retail, parte din strategia de dezvoltare a companiei pentru următorii cinci-zece ani. În urma acestor investiţii, cele două malluri vor depăşi 100.000 de metri pătraţi suprafaţă închiriabilă. Anchor Grup va deţine aproximativ 25% din suprafaţa premium de retail din Bucureşti”, subliniază Ali Ergun Ergen, CEO al Anchor Grup. Prin lucrările de extindere şi reamenajare, şeful Anchor Grup se aşteaptă să atragă atât noi retaileri (dintre care unii care nu sunt încă activi pe piaţa din România), cât şi mai mulţi vizitatori, ceea ce ar trebui să genereze, în mod automat, şi mai multe vânzări.


Remake la 13 ani: focus pe spaţii verzi şi zone de relaxare
În momentul de faţă, Bucureşti Mall are o suprafaţă închiriabilă de 38.000 de metri pătraţi şi beneficiază de o rată de ocupare de 96-97%. Lucrările de extindere vor începe, potrivit lui Ergun Ergen, în vara anului viitor şi vor fi finalizate, în mai multe faze, în decurs de 18-24 luni de la această dată. Centrul de cumpărături se va extinde în zona ocupată acum de parcarea din spatele acestuia. Noua aripă va fi dispusă pe trei etaje şi va avea o amprentă la sol de circa 3.000 de metri pătraţi. Pe lângă spaţiile comerciale propriu-zise, mallul va mai include şi o parcare subterană, deasupra căreia va fi amenajată o grădină deschisă. Noul design al centrului comercial va pune accent pe importanţa spaţiilor verzi şi a zonelor deschise de relaxare.




Atracţie pentru petrecerea timpului liber: parc de distracţii indoor
Plaza România dispune în prezent de o suprafaţă închiriabilă de 46.000 de metri pătraţi. Reamenajarea sa va absorbi ceva mai mult de jumătate din totalul de 50 de milioane de euro alocat pentru ambele malluri. Lucrările la centrul comercial vor fi demarate în primăvara anului viitor, urmând a fi definitivate tot în decurs de maximum doi ani. Spre deosebire de Bucureşti Mall, suprafaţa închiriabilă a Plaza România va fi extinsă în mod preponderent prin recompartimentare şi reintegrarea unor spaţii alocate acum unor zone comune. Principalul punct de atracţie al Plaza România va fi un parc de distracţii indoor, pe care proprietarii l-au conceput ca unul dintre cele mai mari de acest tip din sud-estul Europei. Şi aici, lucrările de reamenajare se vor desfăşura în mai multe etape, pentru a nu compromite activitatea chiriaşilor. Acesta este şi motivul pentru care compania a păstrat un grad de neocupare de 30% în cadrul centrului comercial, neîncheind contracte cu noi chiriaşi, explică Ali Ergun Ergen.



Părerile cititorilor
1 părere
  • relunet

    perfect de acord!aceste mall-uri au fost depasite de cele noi si este necesara o reamenajare!posibilitatea investirii in activitati de productie sa luat in calcul?? turcia este o tara deosebita datorita industriei si competitivitatii produselor iar in romania sa distrus total industria!! o tara puternica cu cetateni doar consumatori nu se poate… trebuie sa mai si producem!!

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
În contextul pandemiei, parcurile de retail au avut de câștigat în fața mallurilor

Mallurile au resimțit efectele închiderii magazinelor cu produse neesențiale, dar și a restaurantelor și cinematografelor. Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul...

citește mai departe
În cadrul ansamblului Dimri Residence va fi finalizată o clădire mixtă, de retail și birouri, în vara lui 2021

Imobilul va avea o suprafață de 7.000 de metri pătrați, peste 40% dintre spațiile comerciale disponibile aflându-se în discuții în vederea închirierii. Dezvoltatorul imobiliar Dimri Construction & Development, de...

citește mai departe
Dezvoltatorii se extind și în județele care duceau lipsă de proiecte comerciale moderne. Parcurile de retail, „pariul” momentului

În ciuda epidemiei de Covid-19, capitalele de județ sunt atractive pentru investitorii în proiecte de retail, datorită potențialului lor economic. Cel mai recent raport de piață realizat de compania...

citește mai departe
Românii n-au renunțat la cumpărături: aproape o treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari în T3 2020 față de 2019, în ciuda scăderii traficului în magazine

Evoluția celor doi indicatori relevă că, deși merg mai rar în magazine, consumatorii sunt dispuși să cheltuiască mai mult într-o singură „vizită”. Deși retailul a fost unul dintre cele...

citește mai departe
Cele mai recente livrări de pe piața de retail. La cât ajunge stocul autohton de asemenea spații

Potrivit reprezentanților Cushman & Wakefield Echinox, piața de profil prezintă în continuare potențial de dezvoltare. În urma celor mai recente livrări de centre comerciale, stocul de retail modern din...

citește mai departe