Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
3 oct. 2012

50 de milioane de euro pentru transformarea primelor două malluri din Bucureşti. Vezi cum vor arăta

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei

Zonele de cumpărături ale centrelor comerciale vor fi completate de elemente concepute să răspundă nevoii vizitatorilor de a-şi petrece timpul liber.

Turcii de la Anchor Grup, cei care au dezvoltat primele două malluri din Capitală – Bucureşti Mall, în 1999 (foto 1), şi Plaza Mall, în 2004 (foto 2) –, au anunţat că vor investi 50 de milioane de euro în extinderea şi reamenajarea celor două centre comerciale. Fondurile vor proveni din surse proprii, prin susţinerea grupului de investiţii Fiba Holding, din care face parte compania.

În urma schimbărilor efectuate asupra proiectelor de retail, suprafaţa închiriabilă a fiecăruia dintre ele va creşte cu aproximativ 20%. „Vom avea, practic, două malluri noi în Bucureşti. Nu este vorba despre o simplă renovare, ci despre o primă transformare majoră a unui proiect de retail, parte din strategia de dezvoltare a companiei pentru următorii cinci-zece ani. În urma acestor investiţii, cele două malluri vor depăşi 100.000 de metri pătraţi suprafaţă închiriabilă. Anchor Grup va deţine aproximativ 25% din suprafaţa premium de retail din Bucureşti”, subliniază Ali Ergun Ergen, CEO al Anchor Grup. Prin lucrările de extindere şi reamenajare, şeful Anchor Grup se aşteaptă să atragă atât noi retaileri (dintre care unii care nu sunt încă activi pe piaţa din România), cât şi mai mulţi vizitatori, ceea ce ar trebui să genereze, în mod automat, şi mai multe vânzări.


Remake la 13 ani: focus pe spaţii verzi şi zone de relaxare
În momentul de faţă, Bucureşti Mall are o suprafaţă închiriabilă de 38.000 de metri pătraţi şi beneficiază de o rată de ocupare de 96-97%. Lucrările de extindere vor începe, potrivit lui Ergun Ergen, în vara anului viitor şi vor fi finalizate, în mai multe faze, în decurs de 18-24 luni de la această dată. Centrul de cumpărături se va extinde în zona ocupată acum de parcarea din spatele acestuia. Noua aripă va fi dispusă pe trei etaje şi va avea o amprentă la sol de circa 3.000 de metri pătraţi. Pe lângă spaţiile comerciale propriu-zise, mallul va mai include şi o parcare subterană, deasupra căreia va fi amenajată o grădină deschisă. Noul design al centrului comercial va pune accent pe importanţa spaţiilor verzi şi a zonelor deschise de relaxare.




Atracţie pentru petrecerea timpului liber: parc de distracţii indoor
Plaza România dispune în prezent de o suprafaţă închiriabilă de 46.000 de metri pătraţi. Reamenajarea sa va absorbi ceva mai mult de jumătate din totalul de 50 de milioane de euro alocat pentru ambele malluri. Lucrările la centrul comercial vor fi demarate în primăvara anului viitor, urmând a fi definitivate tot în decurs de maximum doi ani. Spre deosebire de Bucureşti Mall, suprafaţa închiriabilă a Plaza România va fi extinsă în mod preponderent prin recompartimentare şi reintegrarea unor spaţii alocate acum unor zone comune. Principalul punct de atracţie al Plaza România va fi un parc de distracţii indoor, pe care proprietarii l-au conceput ca unul dintre cele mai mari de acest tip din sud-estul Europei. Şi aici, lucrările de reamenajare se vor desfăşura în mai multe etape, pentru a nu compromite activitatea chiriaşilor. Acesta este şi motivul pentru care compania a păstrat un grad de neocupare de 30% în cadrul centrului comercial, neîncheind contracte cu noi chiriaşi, explică Ali Ergun Ergen.



Părerile cititorilor
1 părere
  • relunet

    perfect de acord!aceste mall-uri au fost depasite de cele noi si este necesara o reamenajare!posibilitatea investirii in activitati de productie sa luat in calcul?? turcia este o tara deosebita datorita industriei si competitivitatii produselor iar in romania sa distrus total industria!! o tara puternica cu cetateni doar consumatori nu se poate… trebuie sa mai si producem!!

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Revenire peste așteptări pentru segmentul imobiliar cel mai afectat de situația din domeniul sanitar

Până în momentul de față, vânzările consemnate pe această piață au înregistrat o recuperare destul de abruptă, în formă de V. Dată fiind închiderea centrelor comerciale în perioada stării...

citește mai departe
Perspectivele pieței de retail pentru 2020: spațiile comerciale moderne vor trece de 4 milioane de metri pătrați. Vezi proiectele programate!

Cu un total de 32 de proiecte comerciale, Bucureștiul deține o pondere de aproximativ o treime din stocul disponibil la nivel național. Potrivit analizelor efectuate de compania de consultanță...

citește mai departe
Chiar dacă o vreme nu au lucrat de la sediu, 90% dintre chiriașii marilor clădiri de birouri și-au achitat la timp obligațiile contractuale

În ceea ce privește potențialul de generare a veniturilor, sectorul office se bucură, în continuare, de perspective pozitive. În prima jumătate din 2020, majoritatea companiilor din clădirile de birouri...

citește mai departe
Iași: investiții de circa un miliard de euro în proiecte imobiliare, în plan pentru 2020. „Criza medicală a înfrânat entuziasmul, dar oportunitățile încă există”

Pe lista dezvoltatorilor din oraș se numără și două ansambluri multifuncționale de amploare, ce includ și proprietăți rezidențiale. Potrivit datelor companiei de consultanță Uil Casa Imobiliare, piața ieșeană se...

citește mai departe
Colliers: Marile centre comerciale au făcut investiții de peste jumătate de milion de euro ca să se pregătească pentru redeschiderea din 15 iunie

Retailerii se așteaptă la o recuperare parțială a vânzărilor pe timpul verii și estimează că numărul vizitatorilor ar putea reveni la normal în decembrie. Potrivit datelor Colliers International, centrele...

citește mai departe