Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
29 Septembrie 2011

Livrările de spaţii comerciale, din nou pe val: creştere de 26% în 2011 pe plan european

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Ultima actualizare: 29 Septembrie 2011

Cel mare centru comercial de pe continent a fost deschis în septembrie la Londra şi se întinde pe o suprafaţă de 176.000 de metri pătraţi.

Reprezentanţii companiei de consultanţă Cushman&Wakefield preconizează pentru acest an o creştere semnificativă a livrărilor de spaţii comerciale la nivel european. „Dacă toate proiectele planificate vor fi finalizate la timp, totalul dezvoltărilor va fi, în 2011, cu 26% mai mare decât în anul anterior. Deşi în unele ţări dezvoltările au fost stopate în ultimii ani, având în vedere îmbunătăţirea cererii de spaţii comerciale, precum şi atenţia acordată deficitului de spaţii de primă clasă, avem motive să estimăm o creştere a activităţii de dezvoltare a noilor centre comerciale în multe ţări europene”, subliniază aceştia în cel mai recent raport de piaţă al companiei. Spre comparaţie, anul trecut a fost livrată la nivelul continentului o suprafaţă de aproximativ 5,4 milioane de metri pătraţi, ceea ce reprezintă o scădere de 29% faţă de 2009. Acesta a fost, totodată, cel mai mic volum anual finalizat din 2004 până în prezent.

Turcii şi britanicii, campionii mallurilor
În prima jumătate a lui 2011 a fost livrată pe plan european o suprafaţă totală de peste 2,1 milioane de metri pătraţi, potrivit datelor Cushman&Wakefield. Acest volum este similar cu cel înregistrat în aceeaşi perioadă a lui 2010. Cel mai mare proiect finalizat în primele şase luni ale anului a fost Marmara Forum, din Istanbul (156.000 de metri pătraţi). Până la această dată însă, cel mai amplu centru comercial livrat pe continent este Westfield Stratford City (foto), din Londra, ce a fost deschis pe 13 septembrie. Cu o suprafaţă de 176.500 de metri pătraţi, acesta este în momentul de faţă cel mai mare centru comercial din Europa şi reprezintă 81% din suprafaţa totală ce ar trebui să fie livrată pe piaţa britanică în a doua parte a lui 2011. După deschiderea acestui mega-proiect, reprezentanţii companiei de consultanţă estimează că, pentru 2012, volumul de noi spaţii comerciale va scădea drastic în Marea Britanie, ajungând la cel mai redus nivel din ultimii 50 de ani.

Pentru anul următor, reprezentanţii Cushman&Wakefield estimează finalizarea a 5,8 milioane de metri pătraţi de spaţii comerciale în Europa, cu precizarea că atingerea acestui volum va depinde de cererea ocupanţilor şi de ritmul revenirii economice.

Vezi aici care este cel mai mare centru comercial din România.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
În contextul pandemiei, parcurile de retail au avut de câștigat în fața mallurilor

Mallurile au resimțit efectele închiderii magazinelor cu produse neesențiale, dar și a restaurantelor și cinematografelor. Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul...

citește mai departe
În cadrul ansamblului Dimri Residence va fi finalizată o clădire mixtă, de retail și birouri, în vara lui 2021

Imobilul va avea o suprafață de 7.000 de metri pătrați, peste 40% dintre spațiile comerciale disponibile aflându-se în discuții în vederea închirierii. Dezvoltatorul imobiliar Dimri Construction & Development, de...

citește mai departe
Dezvoltatorii se extind și în județele care duceau lipsă de proiecte comerciale moderne. Parcurile de retail, „pariul” momentului

În ciuda epidemiei de Covid-19, capitalele de județ sunt atractive pentru investitorii în proiecte de retail, datorită potențialului lor economic. Cel mai recent raport de piață realizat de compania...

citește mai departe
Românii n-au renunțat la cumpărături: aproape o treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari în T3 2020 față de 2019, în ciuda scăderii traficului în magazine

Evoluția celor doi indicatori relevă că, deși merg mai rar în magazine, consumatorii sunt dispuși să cheltuiască mai mult într-o singură „vizită”. Deși retailul a fost unul dintre cele...

citește mai departe
Cele mai recente livrări de pe piața de retail. La cât ajunge stocul autohton de asemenea spații

Potrivit reprezentanților Cushman & Wakefield Echinox, piața de profil prezintă în continuare potențial de dezvoltare. În urma celor mai recente livrări de centre comerciale, stocul de retail modern din...

citește mai departe