Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
14 mart. 2011

Ce retaileri deschid cele mai multe magazine noi în recesiune

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Brandurile de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii au cele mai agresive strategii de expansiune.

Cea mai mare parte a noilor branduri intrate pe piaţa autohtonă în ultimele 18 luni activează în domeniul modei. Potrivit unui studiu realizat de CBRE, dintre peste 30 de retaileri care au deschis pentru prima dată magazine în România 61% deţin mărci în sectorul de fashion (îmbrăcăminte, accesorii şi încălţăminte), în vreme ce 6% activează în domeniul alimentar, 19% în cel de baruri şi restaurante şi alţi 13% în diverse sectoare de activitate (fitness, bricolaj etc.). Ca modalitate de operare, 70% dintre noii retaileri au apelat la francize, iar restul au ales metoda intrării directe în piaţă.

H&M, intrarea anului 2011
Anul trecut au deschis primele magazine pe piaţa locală nume internaţionale precum Emporio Armani, Gucci, Coccinelle, Gerard Darel, Moschino, Back Werk, Pure Fitness, M.A.C, Brioche Doree, Camaieu sau SIX. „Pentru 2011 sunt aşteptate alte nume importante: H&M (a semnat deja contracte de închiriere pentru câteva locaţii în Bucureşti şi în provincie), Leroy Merlin, Lidl (a cumpărat reţeaua Plus Discount din România, dar intenţionează să deschidă şi alte magazine), Subway si Burberry”, subiliniază reprezentanţii CBRE.

Potrivit datelor companiei, la sfârşitul anului trecut stocul modern de spaţii comerciale era de 2,2 milioane de metri pătraţi. Pe parcursul lui 2010, pe piaţa naţională a fost livrată o suprafaţă totală de 194.500 de metri pătraţi, ceea ce reprezintă o scădere cu 38% faţă de volumul înregistrat în 2009. În 2011 în România ar trebui livrat un volum de 244.000 de metri pătraţi de spaţii comerciale, din care 30% în Bucureşti.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Revenire peste așteptări pentru segmentul imobiliar cel mai afectat de situația din domeniul sanitar

Până în momentul de față, vânzările consemnate pe această piață au înregistrat o recuperare destul de abruptă, în formă de V. Dată fiind închiderea centrelor comerciale în perioada stării...

citește mai departe
Perspectivele pieței de retail pentru 2020: spațiile comerciale moderne vor trece de 4 milioane de metri pătrați. Vezi proiectele programate!

Cu un total de 32 de proiecte comerciale, Bucureștiul deține o pondere de aproximativ o treime din stocul disponibil la nivel național. Potrivit analizelor efectuate de compania de consultanță...

citește mai departe
Chiar dacă o vreme nu au lucrat de la sediu, 90% dintre chiriașii marilor clădiri de birouri și-au achitat la timp obligațiile contractuale

În ceea ce privește potențialul de generare a veniturilor, sectorul office se bucură, în continuare, de perspective pozitive. În prima jumătate din 2020, majoritatea companiilor din clădirile de birouri...

citește mai departe
Iași: investiții de circa un miliard de euro în proiecte imobiliare, în plan pentru 2020. „Criza medicală a înfrânat entuziasmul, dar oportunitățile încă există”

Pe lista dezvoltatorilor din oraș se numără și două ansambluri multifuncționale de amploare, ce includ și proprietăți rezidențiale. Potrivit datelor companiei de consultanță Uil Casa Imobiliare, piața ieșeană se...

citește mai departe
Colliers: Marile centre comerciale au făcut investiții de peste jumătate de milion de euro ca să se pregătească pentru redeschiderea din 15 iunie

Retailerii se așteaptă la o recuperare parțială a vânzărilor pe timpul verii și estimează că numărul vizitatorilor ar putea reveni la normal în decembrie. Potrivit datelor Colliers International, centrele...

citește mai departe