Ce retaileri deschid cele mai multe magazine noi în recesiune

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 14 Martie 2011, Ultima actualizare: 14 Martie 2011

Brandurile de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii au cele mai agresive strategii de expansiune.

Cea mai mare parte a noilor branduri intrate pe piaţa autohtonă în ultimele 18 luni activează în domeniul modei. Potrivit unui studiu realizat de CBRE, dintre peste 30 de retaileri care au deschis pentru prima dată magazine în România 61% deţin mărci în sectorul de fashion (îmbrăcăminte, accesorii şi încălţăminte), în vreme ce 6% activează în domeniul alimentar, 19% în cel de baruri şi restaurante şi alţi 13% în diverse sectoare de activitate (fitness, bricolaj etc.). Ca modalitate de operare, 70% dintre noii retaileri au apelat la francize, iar restul au ales metoda intrării directe în piaţă.

H&M, intrarea anului 2011
Anul trecut au deschis primele magazine pe piaţa locală nume internaţionale precum Emporio Armani, Gucci, Coccinelle, Gerard Darel, Moschino, Back Werk, Pure Fitness, M.A.C, Brioche Doree, Camaieu sau SIX. „Pentru 2011 sunt aşteptate alte nume importante: H&M (a semnat deja contracte de închiriere pentru câteva locaţii în Bucureşti şi în provincie), Leroy Merlin, Lidl (a cumpărat reţeaua Plus Discount din România, dar intenţionează să deschidă şi alte magazine), Subway si Burberry”, subiliniază reprezentanţii CBRE.

Potrivit datelor companiei, la sfârşitul anului trecut stocul modern de spaţii comerciale era de 2,2 milioane de metri pătraţi. Pe parcursul lui 2010, pe piaţa naţională a fost livrată o suprafaţă totală de 194.500 de metri pătraţi, ceea ce reprezintă o scădere cu 38% faţă de volumul înregistrat în 2009. În 2011 în România ar trebui livrat un volum de 244.000 de metri pătraţi de spaţii comerciale, din care 30% în Bucureşti.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
În contextul pandemiei, parcurile de retail au avut de câștigat în fața mallurilor

Mallurile au resimțit efectele închiderii magazinelor cu produse neesențiale, dar și a restaurantelor și cinematografelor. Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul...

citește mai departe
În cadrul ansamblului Dimri Residence va fi finalizată o clădire mixtă, de retail și birouri, în vara lui 2021

Imobilul va avea o suprafață de 7.000 de metri pătrați, peste 40% dintre spațiile comerciale disponibile aflându-se în discuții în vederea închirierii. Dezvoltatorul imobiliar Dimri Construction & Development, de...

citește mai departe
Dezvoltatorii se extind și în județele care duceau lipsă de proiecte comerciale moderne. Parcurile de retail, „pariul” momentului

În ciuda epidemiei de Covid-19, capitalele de județ sunt atractive pentru investitorii în proiecte de retail, datorită potențialului lor economic. Cel mai recent raport de piață realizat de compania...

citește mai departe
Românii n-au renunțat la cumpărături: aproape o treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari în T3 2020 față de 2019, în ciuda scăderii traficului în magazine

Evoluția celor doi indicatori relevă că, deși merg mai rar în magazine, consumatorii sunt dispuși să cheltuiască mai mult într-o singură „vizită”. Deși retailul a fost unul dintre cele...

citește mai departe
Cele mai recente livrări de pe piața de retail. La cât ajunge stocul autohton de asemenea spații

Potrivit reprezentanților Cushman & Wakefield Echinox, piața de profil prezintă în continuare potențial de dezvoltare. În urma celor mai recente livrări de centre comerciale, stocul de retail modern din...

citește mai departe