Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
21 sept. 2011

Răsturnare de situaţie în topul celor mai mari malluri: vezi care a trecut pe locul întâi

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei

Deschiderea celui mai mare cinematograf digitalizat din ţară a dus la extinderea mallului din nordul Bucureştiului cu aproape o cincime.

Până nu demult, cel mai mare centru comercial din Capitală era considerat proiectul Sun Plaza, care se întinde pe o suprafaţă închiriabilă de 81.000 de metri pătraţi. Acesta era urmat, la mică distanţă, de AFI Palace Cotroceni, cu spaţii comerciale ce ajung la un total de 76.000 de metri pătraţi.

În doar câteva zile, însă, acest clasament va fi răsturnat. Pe locul întâi în topul celor mai mari malluri din Capitală şi, totodată, din ţară, va trece Băneasa Shopping City, ce ocupa până acum locul al treilea. Asta pentru că vineri, 23 septembrie, reprezentanţii centrului comercial vor deschide porţile celui mai mare cinematograf digitalizat din ţară, ce a necesitat o investiţie substanţială, de 19 milioane de euro. În fapt, Grand Cinema Digiplex reprezintă o extensie cu 14.000 de metri pătraţi a mallului. Băneasa Shopping City ajunge astfel la o suprafaţă închiriabilă de 85.000 de metri pătraţi – din care pe 13.000 de metri pătraţi se întinde galeria comercială Feeria, iar alţi 16.000 de metri pătraţi sunt ocupaţi de hipermarketul Carrefour.

O suprafaţă cu până la 50% mai mare în cinci ani
Planurile de creştere ale centrului comercial nu se opresc însă aici. Ali Ergun Ergen, CEO al Băneasa Development, spune că, în anii ce urmează, compania pe care o conduce are în plan să continue să extindă mallul din nordul Capitalei, având la dispoziţie suficient teren în acest sens. Planificarea în detaliu a extensiilor va începe imediat după deschiderea cinematografului. Vor fi vizate trei direcţii: o zonă de food, una de leisure şi a treia destinată exclusiv retailerilor de modă high-class. Acestea trei ar putea duce la creşterea suprafeţei centrului comercial cu până la 50% în următorii cinci ani, a precizat CEO-ul companiei pentru www.imobiliare.ro. În ceea ce priveşte valoarea investiţiei, Ergun Ergen se fereşte să dea o cifră exactă, spunând că un buget va putea fi stabilit doar după ce vor fi gata şi proiectele pentru noile extensii. Va fi vorba însă, în mod sigur, de câteva zeci de milioane de euro, recunoaşte acesta.

95 de lei: bilet la film de… VIP
Unul dintre competitorii ce se anunţă în perioada următoare pentru mallul din Băneasa este centrul comercial Colosseum, promovat de compania dezvoltatoare, Nova Imobiliare, ca urmând a fi nu doar cel mai mare mall din ţară, ci şi din Europa. Acesta este proiectat ca, la finalizare, să se întindă pe o suprafaţă de 137.000 de metri pătraţi. În plus, spun dezvoltatorii, mallul va include un bulevard interior destinat exlusiv brandurilor de modă de lux.

Cum priveşte Băneasa Shopping City concurenţa? Ali Ergun Ergen nu se arată câtuşi de puţin îngrijorat în această privinţă. Spune că un centru comercial îşi atrage de obicei 70% dintre vizitatori din zona în care este amplasat (cei mai mulţi dintre clienţii mallului din Băneasa vin din sectoarele 1 şi 2 ale Capitalei), astfel încât nu crede că proiectul din Chitila îi va afecta prea mult. În plus, mallul pe care îl conduce se adresează unui alt public: încă de la deschiderea sa, acesta a fost orientat spre acei bucureşteni cu venituri mai ridicate – fapt dictat atât de localizarea în zona de nord a oraşului, cât şi de poziţionarea sa ca mall de fashion. Această orientare se vede şi din investiţia alocată pentru construcţia cinematografului, dar şi din costul biletelor la film. Astfel, cel mai mic preţ pentru un bilet la Grand Cinema Digiplex va fi de circa 30 de lei, în vreme ce un loc în sălile VIP va ajunge şi la 95 de lei.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Revenire peste așteptări pentru segmentul imobiliar cel mai afectat de situația din domeniul sanitar

Până în momentul de față, vânzările consemnate pe această piață au înregistrat o recuperare destul de abruptă, în formă de V. Dată fiind închiderea centrelor comerciale în perioada stării...

citește mai departe
Perspectivele pieței de retail pentru 2020: spațiile comerciale moderne vor trece de 4 milioane de metri pătrați. Vezi proiectele programate!

Cu un total de 32 de proiecte comerciale, Bucureștiul deține o pondere de aproximativ o treime din stocul disponibil la nivel național. Potrivit analizelor efectuate de compania de consultanță...

citește mai departe
Chiar dacă o vreme nu au lucrat de la sediu, 90% dintre chiriașii marilor clădiri de birouri și-au achitat la timp obligațiile contractuale

În ceea ce privește potențialul de generare a veniturilor, sectorul office se bucură, în continuare, de perspective pozitive. În prima jumătate din 2020, majoritatea companiilor din clădirile de birouri...

citește mai departe
Iași: investiții de circa un miliard de euro în proiecte imobiliare, în plan pentru 2020. „Criza medicală a înfrânat entuziasmul, dar oportunitățile încă există”

Pe lista dezvoltatorilor din oraș se numără și două ansambluri multifuncționale de amploare, ce includ și proprietăți rezidențiale. Potrivit datelor companiei de consultanță Uil Casa Imobiliare, piața ieșeană se...

citește mai departe
Colliers: Marile centre comerciale au făcut investiții de peste jumătate de milion de euro ca să se pregătească pentru redeschiderea din 15 iunie

Retailerii se așteaptă la o recuperare parțială a vânzărilor pe timpul verii și estimează că numărul vizitatorilor ar putea reveni la normal în decembrie. Potrivit datelor Colliers International, centrele...

citește mai departe