Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
21 Septembrie 2011

Răsturnare de situaţie în topul celor mai mari malluri: vezi care a trecut pe locul întâi

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei
Ultima actualizare: 22 Septembrie 2011

Deschiderea celui mai mare cinematograf digitalizat din ţară a dus la extinderea mallului din nordul Bucureştiului cu aproape o cincime.

Până nu demult, cel mai mare centru comercial din Capitală era considerat proiectul Sun Plaza, care se întinde pe o suprafaţă închiriabilă de 81.000 de metri pătraţi. Acesta era urmat, la mică distanţă, de AFI Palace Cotroceni, cu spaţii comerciale ce ajung la un total de 76.000 de metri pătraţi.

În doar câteva zile, însă, acest clasament va fi răsturnat. Pe locul întâi în topul celor mai mari malluri din Capitală şi, totodată, din ţară, va trece Băneasa Shopping City, ce ocupa până acum locul al treilea. Asta pentru că vineri, 23 septembrie, reprezentanţii centrului comercial vor deschide porţile celui mai mare cinematograf digitalizat din ţară, ce a necesitat o investiţie substanţială, de 19 milioane de euro. În fapt, Grand Cinema Digiplex reprezintă o extensie cu 14.000 de metri pătraţi a mallului. Băneasa Shopping City ajunge astfel la o suprafaţă închiriabilă de 85.000 de metri pătraţi – din care pe 13.000 de metri pătraţi se întinde galeria comercială Feeria, iar alţi 16.000 de metri pătraţi sunt ocupaţi de hipermarketul Carrefour.

O suprafaţă cu până la 50% mai mare în cinci ani
Planurile de creştere ale centrului comercial nu se opresc însă aici. Ali Ergun Ergen, CEO al Băneasa Development, spune că, în anii ce urmează, compania pe care o conduce are în plan să continue să extindă mallul din nordul Capitalei, având la dispoziţie suficient teren în acest sens. Planificarea în detaliu a extensiilor va începe imediat după deschiderea cinematografului. Vor fi vizate trei direcţii: o zonă de food, una de leisure şi a treia destinată exclusiv retailerilor de modă high-class. Acestea trei ar putea duce la creşterea suprafeţei centrului comercial cu până la 50% în următorii cinci ani, a precizat CEO-ul companiei pentru www.imobiliare.ro. În ceea ce priveşte valoarea investiţiei, Ergun Ergen se fereşte să dea o cifră exactă, spunând că un buget va putea fi stabilit doar după ce vor fi gata şi proiectele pentru noile extensii. Va fi vorba însă, în mod sigur, de câteva zeci de milioane de euro, recunoaşte acesta.

95 de lei: bilet la film de… VIP
Unul dintre competitorii ce se anunţă în perioada următoare pentru mallul din Băneasa este centrul comercial Colosseum, promovat de compania dezvoltatoare, Nova Imobiliare, ca urmând a fi nu doar cel mai mare mall din ţară, ci şi din Europa. Acesta este proiectat ca, la finalizare, să se întindă pe o suprafaţă de 137.000 de metri pătraţi. În plus, spun dezvoltatorii, mallul va include un bulevard interior destinat exlusiv brandurilor de modă de lux.

Cum priveşte Băneasa Shopping City concurenţa? Ali Ergun Ergen nu se arată câtuşi de puţin îngrijorat în această privinţă. Spune că un centru comercial îşi atrage de obicei 70% dintre vizitatori din zona în care este amplasat (cei mai mulţi dintre clienţii mallului din Băneasa vin din sectoarele 1 şi 2 ale Capitalei), astfel încât nu crede că proiectul din Chitila îi va afecta prea mult. În plus, mallul pe care îl conduce se adresează unui alt public: încă de la deschiderea sa, acesta a fost orientat spre acei bucureşteni cu venituri mai ridicate – fapt dictat atât de localizarea în zona de nord a oraşului, cât şi de poziţionarea sa ca mall de fashion. Această orientare se vede şi din investiţia alocată pentru construcţia cinematografului, dar şi din costul biletelor la film. Astfel, cel mai mic preţ pentru un bilet la Grand Cinema Digiplex va fi de circa 30 de lei, în vreme ce un loc în sălile VIP va ajunge şi la 95 de lei.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
În contextul pandemiei, parcurile de retail au avut de câștigat în fața mallurilor

Mallurile au resimțit efectele închiderii magazinelor cu produse neesențiale, dar și a restaurantelor și cinematografelor. Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul...

citește mai departe
În cadrul ansamblului Dimri Residence va fi finalizată o clădire mixtă, de retail și birouri, în vara lui 2021

Imobilul va avea o suprafață de 7.000 de metri pătrați, peste 40% dintre spațiile comerciale disponibile aflându-se în discuții în vederea închirierii. Dezvoltatorul imobiliar Dimri Construction & Development, de...

citește mai departe
Dezvoltatorii se extind și în județele care duceau lipsă de proiecte comerciale moderne. Parcurile de retail, „pariul” momentului

În ciuda epidemiei de Covid-19, capitalele de județ sunt atractive pentru investitorii în proiecte de retail, datorită potențialului lor economic. Cel mai recent raport de piață realizat de compania...

citește mai departe
Românii n-au renunțat la cumpărături: aproape o treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari în T3 2020 față de 2019, în ciuda scăderii traficului în magazine

Evoluția celor doi indicatori relevă că, deși merg mai rar în magazine, consumatorii sunt dispuși să cheltuiască mai mult într-o singură „vizită”. Deși retailul a fost unul dintre cele...

citește mai departe
Cele mai recente livrări de pe piața de retail. La cât ajunge stocul autohton de asemenea spații

Potrivit reprezentanților Cushman & Wakefield Echinox, piața de profil prezintă în continuare potențial de dezvoltare. În urma celor mai recente livrări de centre comerciale, stocul de retail modern din...

citește mai departe