Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
12 mart. 2012

Top 3: Ce chirii cer proprietarii celor mai „scumpe” magazine din Capitală

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei

2011 a fost un an bun pentru piaţa spaţiilor comerciale stradale din Bucureşti, cu preţuri relativ stabile şi cu o cerere crescută pe anumite segmente.

Pe parcursul anului trecut, valorile de închiriere practicate pe marile artere comerciale ale Bucureştiului nu au înregistrat variaţii semnificative faţă de 2010. Potrivit unui raport realizat de compania de consultanţă The Advisers/Knight Frank, bulevardele Magheru şi Nicolae Bălcescu (din zona Romană-Universitate) au rămas cele mai „scumpe” destinaţii pentru retaileri, proprietarii de spaţii comerciale din zonă practicând chirii de 70 de euro pe metru pătrat pe lună. Pe locul al doilea în clasament se situează Calea Victoriei, cu un nivel de 50-60 de euro pe metru pătrat pe lună. Locul al treilea în topul arterelor comerciale de lux ale Bucureştiului este ocupat de Calea Dorobanţilor, unde chiria ajunge la 50 de euro pe metru pătrat pe lună.

Retailerii „de lux” rămân activi
Reprezentanţii The Advisers/Knight Frank arată că, deşi bulevardele ce ocupă prima poziţie în topul celor mai scumpe magazine stradale – Magheru şi Nicolae Bălcescu, se numărau înainte de 2008 printre cele mai căutate străzi pentru deschiderea de magazine, acestea au înregistrat anul trecut un grad mai mare de neocupare, proprietarii întâmpinând dificultăţi în găsirea unor chiriaşi potriviţi. Ca urmare, deşi chiriile s-au menţinut la un nivel relativ stabil, în momentul de faţă există o presiune din partea retailerilor pentru scăderea preţurilor, în special pentru magazinele mai mari de 200-300 de metri pătraţi.

Pe de altă parte însă, ocupanta poziţiei secunde în topul celor mai scumpe artere comerciale ale Capitalei, Calea Victoriei, a beneficiat anul trecut de o cerere crescută, branduri de fashion precum Burberry şi Max Mara deschizând aici magazine. Principalul atu al acestei zone constă în faptul că este considerată un „pol al luxului” în Capitală, ceea ce îi asigură o atractivitate crescută în rândul marilor branduri din domeniul modei.

Operatorii de supermarketuri, pe val
La modul general, anul trecut cei mai activi jucători pe piaţa spaţiilor comerciale stradale au fost operatorii de supermarketuri, precum Mega Image, Carrefour, Lidl şi Billa, care au căutat să-şi consolideze poziţia pe piaţă şi să beneficieze de nivelul mai scăzut al chiriilor. O cerere crescută a venit şi din rândul lanţurilor de farmacii, magazine din zona de food (fast-food-uri, restaurante), în vreme ce băncile şi-au continuat trendul renegocierilor şi relocărilor.

Pe de altă parte, spaţiile comerciale din centrul vechi al Capitalei (foto) au înregistrat de asemenea o cerere crescută în 2011, în special din partea operatorilor de restaurante şi baruri. Nivelul de atractivitate a zonei a fost mai ridicat în a doua parte din 2011, datorită finalizării lucrărilor de infrastructură.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
În cadrul ansamblului Dimri Residence va fi finalizată o clădire mixtă, de retail și birouri, în vara lui 2021

Imobilul va avea o suprafață de 7.000 de metri pătrați, peste 40% dintre spațiile comerciale disponibile aflându-se în discuții în vederea închirierii. Dezvoltatorul imobiliar Dimri Construction & Development, de...

citește mai departe
Dezvoltatorii se extind și în județele care duceau lipsă de proiecte comerciale moderne. Parcurile de retail, „pariul” momentului

În ciuda epidemiei de Covid-19, capitalele de județ sunt atractive pentru investitorii în proiecte de retail, datorită potențialului lor economic. Cel mai recent raport de piață realizat de compania...

citește mai departe
Românii n-au renunțat la cumpărături: aproape o treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari în T3 2020 față de 2019, în ciuda scăderii traficului în magazine

Evoluția celor doi indicatori relevă că, deși merg mai rar în magazine, consumatorii sunt dispuși să cheltuiască mai mult într-o singură „vizită”. Deși retailul a fost unul dintre cele...

citește mai departe
Cele mai recente livrări de pe piața de retail. La cât ajunge stocul autohton de asemenea spații

Potrivit reprezentanților Cushman & Wakefield Echinox, piața de profil prezintă în continuare potențial de dezvoltare. În urma celor mai recente livrări de centre comerciale, stocul de retail modern din...

citește mai departe
Revenire peste așteptări pentru segmentul imobiliar cel mai afectat de situația din domeniul sanitar

Până în momentul de față, vânzările consemnate pe această piață au înregistrat o recuperare destul de abruptă, în formă de V. Dată fiind închiderea centrelor comerciale în perioada stării...

citește mai departe