Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
12 mart. 2012

Top 3: Ce chirii cer proprietarii celor mai „scumpe” magazine din Capitală

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei

2011 a fost un an bun pentru piaţa spaţiilor comerciale stradale din Bucureşti, cu preţuri relativ stabile şi cu o cerere crescută pe anumite segmente.

Pe parcursul anului trecut, valorile de închiriere practicate pe marile artere comerciale ale Bucureştiului nu au înregistrat variaţii semnificative faţă de 2010. Potrivit unui raport realizat de compania de consultanţă The Advisers/Knight Frank, bulevardele Magheru şi Nicolae Bălcescu (din zona Romană-Universitate) au rămas cele mai „scumpe” destinaţii pentru retaileri, proprietarii de spaţii comerciale din zonă practicând chirii de 70 de euro pe metru pătrat pe lună. Pe locul al doilea în clasament se situează Calea Victoriei, cu un nivel de 50-60 de euro pe metru pătrat pe lună. Locul al treilea în topul arterelor comerciale de lux ale Bucureştiului este ocupat de Calea Dorobanţilor, unde chiria ajunge la 50 de euro pe metru pătrat pe lună.

Retailerii „de lux” rămân activi
Reprezentanţii The Advisers/Knight Frank arată că, deşi bulevardele ce ocupă prima poziţie în topul celor mai scumpe magazine stradale – Magheru şi Nicolae Bălcescu, se numărau înainte de 2008 printre cele mai căutate străzi pentru deschiderea de magazine, acestea au înregistrat anul trecut un grad mai mare de neocupare, proprietarii întâmpinând dificultăţi în găsirea unor chiriaşi potriviţi. Ca urmare, deşi chiriile s-au menţinut la un nivel relativ stabil, în momentul de faţă există o presiune din partea retailerilor pentru scăderea preţurilor, în special pentru magazinele mai mari de 200-300 de metri pătraţi.

Pe de altă parte însă, ocupanta poziţiei secunde în topul celor mai scumpe artere comerciale ale Capitalei, Calea Victoriei, a beneficiat anul trecut de o cerere crescută, branduri de fashion precum Burberry şi Max Mara deschizând aici magazine. Principalul atu al acestei zone constă în faptul că este considerată un „pol al luxului” în Capitală, ceea ce îi asigură o atractivitate crescută în rândul marilor branduri din domeniul modei.

Operatorii de supermarketuri, pe val
La modul general, anul trecut cei mai activi jucători pe piaţa spaţiilor comerciale stradale au fost operatorii de supermarketuri, precum Mega Image, Carrefour, Lidl şi Billa, care au căutat să-şi consolideze poziţia pe piaţă şi să beneficieze de nivelul mai scăzut al chiriilor. O cerere crescută a venit şi din rândul lanţurilor de farmacii, magazine din zona de food (fast-food-uri, restaurante), în vreme ce băncile şi-au continuat trendul renegocierilor şi relocărilor.

Pe de altă parte, spaţiile comerciale din centrul vechi al Capitalei (foto) au înregistrat de asemenea o cerere crescută în 2011, în special din partea operatorilor de restaurante şi baruri. Nivelul de atractivitate a zonei a fost mai ridicat în a doua parte din 2011, datorită finalizării lucrărilor de infrastructură.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Revenire peste așteptări pentru segmentul imobiliar cel mai afectat de situația din domeniul sanitar

Până în momentul de față, vânzările consemnate pe această piață au înregistrat o recuperare destul de abruptă, în formă de V. Dată fiind închiderea centrelor comerciale în perioada stării...

citește mai departe
Perspectivele pieței de retail pentru 2020: spațiile comerciale moderne vor trece de 4 milioane de metri pătrați. Vezi proiectele programate!

Cu un total de 32 de proiecte comerciale, Bucureștiul deține o pondere de aproximativ o treime din stocul disponibil la nivel național. Potrivit analizelor efectuate de compania de consultanță...

citește mai departe
Chiar dacă o vreme nu au lucrat de la sediu, 90% dintre chiriașii marilor clădiri de birouri și-au achitat la timp obligațiile contractuale

În ceea ce privește potențialul de generare a veniturilor, sectorul office se bucură, în continuare, de perspective pozitive. În prima jumătate din 2020, majoritatea companiilor din clădirile de birouri...

citește mai departe
Iași: investiții de circa un miliard de euro în proiecte imobiliare, în plan pentru 2020. „Criza medicală a înfrânat entuziasmul, dar oportunitățile încă există”

Pe lista dezvoltatorilor din oraș se numără și două ansambluri multifuncționale de amploare, ce includ și proprietăți rezidențiale. Potrivit datelor companiei de consultanță Uil Casa Imobiliare, piața ieșeană se...

citește mai departe
Colliers: Marile centre comerciale au făcut investiții de peste jumătate de milion de euro ca să se pregătească pentru redeschiderea din 15 iunie

Retailerii se așteaptă la o recuperare parțială a vânzărilor pe timpul verii și estimează că numărul vizitatorilor ar putea reveni la normal în decembrie. Potrivit datelor Colliers International, centrele...

citește mai departe